سرمایه گذاری کلان در کارخانه سیمان سرباز

سرمایه گذاری کلان در کارخانه سیمان سرباز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۰

کارخانه در حال ساخت سیمان مکران تیس با ظرفیت تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن در شهرستان سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی سبب جذب ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و بانک سپه در این منطقه شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، کارخانه سیمان سرباز با نام «مکران تیس» از مرداد ۱۳۹۳ در محدوده قصرقند و جکیگور و در منطقه لاشار کاهی شهرستان سرباز در فاصله حدود ۵۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

عملیات نصب تجهیزات و قطعات این کارخانه هم اینک در حال انجام بوده و درصورت اجرا و تأمین زیرساخت های ضروری شامل برق (درمرحله جاری اول به میزان ۵مگاوات) خط انتقال آب (درقالب پروژه مجتمع آب روستایی لاشار کاهی ) شبکهٔ فیبر نوری و راه ارتباطی «چراغان- لاشار کاهی به طول ۱۲ کیلومتر» امکان راه اندازی خط تولید محصول کلینکر در فاز نخست در دهه مبارک فجر امسال میسر می‌شود.

فرماندار سرباز با اشاه به اینکه بازگشایی راه ارتباطی روستای چراغان راسک به کارخانه سیمان از ضرورت‌های مهم برای کاهش مسیر و صادرات و انتقال سیمان است، خاطرنشان کرد: با بازگشایی محور فوق علاوه بر تسهیل در رفت و آمد ماشین آلات به کارخانه سیمان، مسافت شهرستان سرباز به شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر را ۳۰ کیلومتر کاهش می دهد که این امر سبب کاهش آمار تصادفات و هزینه های حمل و نقل می‌شود.

کارخانه سیمان سرباز ۴۴۰۰ شغل ایجاد می کند

فرماندار سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان اظهار داشت: برای تامین زیرساخت ها و جاده های دسترسی به کارخانه سیمان از محل اعتبارات استانی در سال جاری افزون بر ۱۲ میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان تصویب شده است.

سلیم کدخدا افزود: در صورت بهره برداری عملی از فاز نخست کارخانه شرایط برای استخدام هزار و ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر بطور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: با آغاز بکار این کارخانه و تولید سیمان تحولی شگرف در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه از طریق شکل گیری و توسعه مشاغل خدماتی و رفاهی و اجرای طرح های تکمیلی و جانبی رخ خواهد داد.

فرماندار سرباز ادامه داد: با توجه به موقعیت ممتاز کارخانه در حد فاصل مرزهای شرقی (پاکستان) و مرزهای آبی جنوبی (حاشیه اقیانوس هند و جنوب خلیج فارس) از یک طرف و ظرفیت عظیم معدنی آن از سوی دیگر نقش و تأثیر تولیدات آن درتقویت جایگاه اقتصادی افزایش سرانه تولید استان چشمگیر خواهد بود.

مبادله موافقت نامه مالی تامین نیاز مقدماتی برق کارخانه به مقدار پنج مگاوات به مبلغ هشت میلیارد تومان

فرماندار سرباز گفت: انجام تشریفات قانونی و تعیین پیمانکار پروژه تامین آب کارخانه در قالب اجرای پروژه مجتمع آب آشامیدنی لاشار کاهی انجام و عملیات پروژه راه دسترسی کارخانه نیز توسط پیمانکار مربوطه بزودی شروع می‌شود.

کدخدا تصریح کرد: نحوه اجرای طرح زیرساختی و مخابراتی کارخانه با پهنای باند ۱۰۰مگ از سوی کارشناسان اداره کل ارتباطات وفن آوری اطلاعات و شرکت مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در بازدیدها و دیدارهای مختلف با مدیران کارخانه سیمان تماس های تلفنی و مکاتبات متعدد با مدیران کل راه و شهرسازی، آبفار و ارتباطات و فن آوری اطلاعات روند تخصیص منابع اعتباری و مراحل اجرایی پروژه های مربوطه استعلام و مورد ارزیابی قرار گرفته است و براساس قول مساعد مدیران مربوطه استانی و کشوری بزودی شاهد تکمیل تمام زیرساخت ها و حل مشکلات پیش روی این کارخانه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این کارخانه قیمت سیمان در جنوب سیستان و بلوچستان کاهش پیدا خواهد کرد و کمک بزرگی به رونق ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و راهسازی و ایجاد اشتغال می شود.

ایرنا

برچسب ها:

سیمان ،کلینکر ،تولید ،قیمت 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman