فرایند صدور پروانه به زودی الکترونیکی خواهد شد

فرایند صدور پروانه به زودی الکترونیکی خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: فرایند صدور پروانه های ساختمانی به زودی الکترونیکی خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالرضا گلپایگانی در آیین رونمایی از سرویس های هوشمندسازی با تبریک هفته تهران گفت: این روز آغاز استقرار دولت متکی به مجلس مشروطیت بوده است و انتخاب مناسب این روز به عنوان روز تهران را به همه تبریک می گویم و از شورای شهر که این روز را انتخاب کرد تشکر می کنم. البته اعلام پایتختی تهران در نوروز توسط آغامحمدخان انجام شد.

وی افزود: امروز از چند خدمت قرار است رونمایی شود امیدوارم این آغازی باشد که بتوانیم به مرحله جدیدی از خدمت رسانی به مردم وارد شویم. ما پس از دوره هایی که مبتنی بر برون سپاری و آزادسازی اقتصاد بوده امروز در کشور شاهد هستیم که ساختار شبکه ای بر کارهای ما حاکم شده است؛ ساختار شبکه ای یعنی این که بتوانیم از ظرفیت های محیط استفاده کنیم. مدل هایی که امروز در بازارهای کسب و کار رونق دارند بر این شکل کار مبتنی هستند. ساختار شبکه ای عناصر را به هم متصل می کند. این شیوه ها بسیار نوآور و متنوع هستند و آینده کشور را برای ما رقم می زنند.

گلپایگانی گفت: کاری که ما آغاز کردیم در تداوم کارهایی است که در گذشته تهران آغاز شده بود، امروز می بینیم که تحولات با شتاب فزاینده در حال شکل گیری هستند و قطعا شهرداری تهران هم باید خود را در این زمینه تطبیق دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: امروز سامانه درخواست تشکیل پرونده الکترونیکی و نظارت بر اجرای آن به صورت غیرحضوری رونمایی خواهد شد این هدیه بزرگ شهرداری تهران به شهروندان است. زمانی برای دیدن طرح تفصیلی به شهرداری و دفاتر خدمات شهر مراجعه می کردند و این رانتی برای عده ای خاص بود، اما امروزه این اطلاعات شفاف و فراگیر شده است. یکی از مزایای سیستم شبکه ای سلامت کار ست. ما با آگاهی از همه تصمیماتی که در پرونده گرفته می شود حتما به سمت سلامت بیشتر سیستم می رویم. در سیستم شبکه همه مردم برای کارهایی که در شهرداری انجام می شود دخیل می شوند. به زودی صدور پروانه هم با کمک نهادهای ذیربط الکترونیکی خواهد شد.

وی تصریح کرد: خدمت جدیدی که خواهیم داشت این است که امروزه دیگر بحث طبقه، تراکم و پول اضافه به کمک این شبکه و سیستم در شهرداری معنی ندارد و آنچه طرح تفصیلی تعیین کرده عینا عملیاتی خواهد شد. یکی از تغییرات تاکید بر نظارت بر اجرای کف سازی پیاده روهای ساختمان در کنار نما است. در برخی پیاده روها حتی افراد سالم هم به راحتی نمی توانند تردد کنند چه برسد به معلولان و کسانی که مشکل حرکتی دارند. این مشکل به مرور باید حل شود.

مهر

برچسب ها:

پروانه ،ساخت ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman