نقش پررنگ صنعت ساختمان در اقتصاد

نقش پررنگ صنعت ساختمان در اقتصاد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور مربوط به حوزه صنعت ساختمان است و با شکوفایی این بخش می توان به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی فرخزاد در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان که در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای برپایی این نمایشگاه ماهها تلاش شده تا بتوان با رویکرد تخصصی به دستاوردهای ارزشمندی رسید.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه با دعوت از تولید کنندگان مصالح ساختمانی، استادکاران، بنگاههای معاملات ملکی، انجمن انبوه سازان و همه دست اندرکاران این صنعت دعوت شده تا با شرکت در آن بتوانند آموخته و توانمندی خود را تقویت کنند و همه به سمت کیفی سازی گام بردارند.

فرخزاد تصریح کرد: باید نگاه شهروندان به استفاده از مصالح مرغوب مورد توجه باشد و همه بپذیرند که کیفی سازی ساختمان می تواند به کاهش هزینه های جانبی منجر شود و عمر مفید ساختمان را نیز بالا ببرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در این نمایشگاه دست اندرکاران دنبال سود اقتصادی نبودند و با پیش بینی کارگاههای تخصصی امیدوار هستند در انتقال دانش روز هم کار مفیدی انجام دهند.

وی گفت: امیدواریم در صورت موفقیت و استقبال از این نمایشگاه بتوان الگوی خوبی برای سیار استانها در برگزاری این نوع رویدادهای تخصصی معرفی کرد و تغییر نگرشی در تولید و استفاده از مصالح ساختمانی هم رخ دهد.

فرخزاد اظهارداشت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در حوزه صنعت ساختمان است و اگر این بخش رونق یابد به شکوفایی سایر بخش ها نیز منجر می شود.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری یکی از شاخص ها می تواند کیفیت ساخت و ساز و مکمل گردشگری باشد اما به نظر می رسد نحوه ساخت و سازهای ما با ۵۰ سال پیش هیچ فرقی نکرده است و هیچ روش پیشنهادی برای ساخت و سازهای جدید نداریم در حالی که روشهای نوینی آمده است که می توانیم از آن برخوردار شویم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: امروزه ۳۰ درصد ساخت و سازها غیر از بخش مسکونی است لذا باید ساخت و ساز با تفکر علمی و تاثیرگذاری از معماری بومی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

مهر

برچسب ها:

صنعت ،ساختمان ،اقتصاد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman