بازنگری در قوانین ساختمان ضروری است

بازنگری در قوانین ساختمان ضروری است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: کیفیت ساخت و ساز، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و رعایت اصول فنی باید مهمترین شاخص قیمت گذاری ساختمان ها باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، سید کاظم مجابی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین که در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد اظهارداشت: صنعت ساختمان از اولین صنایعی است که در اشتغال کشور نقش مهمی ایفا می کند و رونق آن به روند کاهش بیکاری منجر می شود.

وی بیان کرد: میزان سرمایه در گردش صنعت ساختمان بسیار قابل توجه است و می تواند بسیاری از مشاغل مختلف را نیز به گردش درآورد.

مجابی بیان کرد: در شرایط تحریم این صنعت نیازمند توجه بیشتر است زیرا قادر است تا 20 درصد اشتغال کشور را محقق کند لذا جدی گرفتن این بخش نیازمند رویکرد منطقی در این عرصه است.

بازنگری در قوانین ساختمان ضروری است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تصریح کرد: باید ضوابط و قوانین در حوزه ساختمان همواره بازنگری و به روز رسانی شود و کسانی که سرمایه های خود را بکار گرفته اند نیز امنیت شغلی داشته باشند تا مشارکت در این عرصه مقرون به صرفه شود.

مجابی گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان فرصتی است تا کسانی که در ساخت و ساز دخیل هستند دور هم جمع شوند و دغدغه های خود را مطرح کنند تا برای آن چاره اندیشی شود.

وی اظهارداشت: نظام مهندسی ساختمان بزرگترین تشکل فنی مهندسی با بیش از 10 هزار عضو است که برپایی این نمایشگاه فرصتی برای بیان دغدغه های فعالان صنعت ساختمان و سازندگان باشد تا گامی برای رفع آنها برداشته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اضافه کرد: باید به صنعت ساختمان نگاه تخصصی داشته باشیم و تلاش کنیم این رویداد در طول سال تکرار شود تا مردم نیز از دستاوردهای آن برخوردار شوند.

وی بیان کرد: حفط حقوق بهره بردار شعار تعیین شده در این نمایشگاه است و باید کمک کنیم هم اهمیت کیفی سازی و هم نمونه های شاخص در نمایشگاه مطرح شود.

مجابی تصریح کرد: هنوز نتوانسته ایم یک ساختمان کیفی و مناسب را به مردم معرفی کنیم تا مردم الگو برداری کنند اما در این مسیر جدی هستیم و با راه اندازی دفتر مشاوره امیدواریم شهروندان را به کیفیت ساخت و ساز حساس تر کنیم.

وی گفت: برگزاری همایش ساختمان های برتر یک گام در معرفی ساختمان های کیفی است و با صدور شناسنامه فنی و ملکی امیدواریم مشخصات کامل یک ساختمان در معرض دید خریدار باشد تا در معاملات هم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

مجابی اظهارداشت: امروزه قیمت ساختمان با کیفیت ساختمان تعیین نمی شود بلکه زمین و منطقه تعیبن کننده قیمت ساختمان است در حالی که باید بتوانیم حقوق بهره بردار را در ساختمان رعایت و صیانت کنیم که این کار با توجه به کیفیت و استفاده از مصالح مرغوب امکان پذیر است.

مهر

برچسب ها:

مصالح ،ساختمان ،صنعت ،صادرات ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman