بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر هشتگرد

بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر هشتگرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

پروژه مسکن مهر شهرجدید هشتگرد استان البرز که از سال ۸۷ کلید خورد در این روزها با اهتمام دستگاه های اجرایی و انبوه سازان به مرحله پایانی خود نزدیک می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، شهرجدید هشتگرد که حدود سه دهه از آغاز ساخت آن می گذرد برای اسکان جمعیت سرریز کلانشهرهای تهران و کرج در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت جذب خود کرده است.

با این حال عملیات ساخت حدود ۴۱ هزار واحد مسکونی مهر با مشارکت شرکت های انبوه ساز و مردم در سال ۸۷ در این شهر آغاز شد و انتظار می رفت که با تکمیل هر بخش سیل جمعیت به سمت این شهر سرازیر شود اما کمبود امکانات آموزشی ، بهداشتی ، رفاهی ، خدماتی ، آب ، برق ، تلفن و سایر ملزومات سبب شد تا مردم رغبتی به آمدن به این شهر از خود نشان ندهند.

در این میان متولیان امر از جمله وزارت راه و شهرسازی دست روی دست نگذاشتند و با وجود تحریم ها و کمبود منابع مالی تلاش های وافری برای دمیدن روح امید در شهر جدید هشتگرد به عمل آوردند.

پروژه قطار برقی کرج - شهر جدید هشتگرد یکی از طرح های ابتکاری و خلاقانه برای ترغیب جمعیت به سکونت در شهر جدید هشتگرد است که این روزها در مرحله تکمیل قرار گرفته است.

این پروژه به طول ۲۶ کیلومتر اکنون در مرحله تکمیل بوده و دولت اعتبارات کلانی صرف احداث و تجهیز آن کرده است .

تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه در کنار رفع معارضان مهمترین اقدامی است که مسئولان اجرایی برای کمک به رفاه ساکنان حال و آینده شهر جدید هشتگرد با تمام توان به انجام آنها کمر همت بستند.

توجه به نیازهای شهرجدید هشتگرد تا آنجا مورد اهمیت قرار دارد که معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور ماموریت یافته تا هر هفته به صورت مستمر و منظم پروژه های عمرانی و زیرساختی شهر جدید هشتگرد را نظارت و پیش ببرد.

بازدیدهای مستمر و منظم مسئولان کشوری از جمله وزیر راه وشهرسازی از شهرجدید هشتگرد و مجموعه پروژه های عمرانی و زیر ساختی بیانگر اهتمام مسئولان عالی کشور بر شناسایی نیاز و کاهش مشکلات است .

با این وجود اکنون شهرجدید هشتگرد می رود تا در آینده نزدیک با راه اندازی خط قطار برقی و تامین زیر ساخت ها و نیازها به مامنی مناسب برای سکونت جمعیت سرریز تهران و کرج تبدیل شود.

آخرین وضعیت مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد می گوید: مسکن مهر این شهر در حال طی کردن گام‌های نهایی است بطوری‌که تا پایان سال جاری پرونده آن بسته خواهد شد.

محمدعلی حاجی‌زاده اظهار داشت: مشکلاتی همچون افزایش هزینه‌های آماده سازی زمین و نداشتن امکانات زیربنایی مانند آب و برق و گاز باعث طولانی شدن زمان تحویل پروژه ها شده که مسئولان در حال تأمین زیرساخت‌ها و حل مشکلات آن هستند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند اجرای پروژه‌ها در نتیجه این مشکلات عنوان کرد: برداشتن گام‌های نهایی در به پایان رسیدن پروژه مسکن مهر، نیازمند همراهی مسئولان و دستگاههای متولی و همچنین متقاضیان است.

وی در تشریح وضعیت پروژه‌های مسکن مهر شهرجدید هشتگرد گفت: در شهر جدید هشتگرد ۴۰ هزار و ۷۵۶ واحد مسکن مهر وجود دارد که از این تعداد ۲۷هزار و ۳۶۳ واحد افتتاح شده و مابقی در حال تکمیل و واگذاری است.

نایب رئیس شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: اکنون برای چهار هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری نایزهای اولیه مانند آب، برق، گاز و فاضلاب تامین شده است.

حاجی زاده با بیان اینکه در زمان حاضر۱۰هزار واحد در انتظار تکمیل زیرساخت هستند، اظهار داشت: در صورت تکمیل انشعابات و زیرساخت‌های لازم و در نهایت تکمیل آورده مردم تا پایان سال ۹۸ شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر شهر جدید هشتگرد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان در بخش ابنیه و تأسیسات عقب هستند و نیاز است که به این موضوع اهتمام بورزند تا با تأمین و واگذاری انشعاب‌ها پروژه‌های باقیمانده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

نایب رئیس شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد همچنین با بیان اینکه اجرای پروژه های روبنایی، تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های مسکن مهر از اولویت های کاری شرکت عمران است، گفت: متقاضیان مسکن مهر پس از تحویل واحد خود نباید هیچ گونه دغدغه‌ای برای سکونت داشته باشند لذا فراهم کردن شرایط مناسب برای زندگی ساکنین از جمله مواردی است که همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بوده و شرکت عمران نیز درصدد تکمیل و بهره برداری از پروژه های مسکن مهر است.

حاجی زاده خطاب به پیمانکارانی که خلف وعده دارند، گفت: براساس هماهنگی با دادستانی و شورای تأمین شهرستان ساوجبلاغ در صورتی که نسبت به تعهدات خود در موعد مقرر عمل نکنند و در تکمیل پروژه تعلل نمایند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد خواست برای تسریع در تحویل و اتمام پروژه آورده خود را تکمیل نمایند.

نایب رئیس شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بیان داشت : برخی متقاضیان مسکن از تحویل واحدهای خود سرباز می‌زنند که در صورت عدم مراجعه واحد آنها از سامانه حذف خواهند شد.

حاجی زاده در ادامه با بیان اینکه سهم شهرجدیدهشتگرد از سهمیه تعیین شده طرح ملی مسکن ۱۰.۵ درصد است، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تولید و عرضه مسکن با مشارکت بخش خصوصی، تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی به صورت خودمالکی به بخش خصوصی واگذار شده و تعداد ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد نیز در حال اجرا است که بر اساس قرار داد فیمابین، سرمایه‎گذار متعهد به ساخت واحدهای مسکونی و ارائه دیگر خدمات رفاهی، مراکز محله، مسجد، مدرسه وغیره در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد.

وی گفت: دولت نه تنها برای مسکن مهر بلکه برای پیگیری سایر مشکلات شهر جدید هشتگرد نیز اهتمام داشته است که راه اندازی پروژه مترو از جمله اقدامات به شمار می رود.

واگذاری انشعاب گاز به ۲۰ هزار مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

سرپرست اداره گاز ناحیه ساوجبلاغ نیز با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد دارای کنتور گازهستند، اظهار داشت: علمک گاز برای چهارهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز نصب شده است.

علی امین الرعایا با بیان اینکه پیشرفت پروژه‌های گازرسانی در مسکن مهر متناسب با پیشرفت زیر ساخت پروژه‌ها و معابر می باشد، گفت: ۱۴ هزار واحد مسکونی باقی مانده مسکن مهر شهرجدید هستگرد در مراحل مختلف طراحی و اجرای شبکه توسط واحد مهندسی گاز استان البرز هستند .

وی اظهار داشت: مجموعه شرکت گاز استان البرز تمام تلاش خود را در جهت تکمیل زیر ساخت‌های گازرسانی مسکن مهر شهرجدید هشتگرد تا پایان سال جاری بکار خواهد بست.

برق رسانی به مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

مدیر توزیع برق شهرستان ساوجبلاغ نیز اظهار داشت: تجهیزات و شبکه برق واحدهای مسکن‌مهر شهرجدیدهشتگرد متناسب با پیشرفت پروژه‌ها جانمایی می‌شود و مشکلی در تأمین زیرساخت‌های برق واحدهای مسکن مهر وجود ندارد.

مظفرخادمی افزود: با توجه به گستردگی واحدهای مسکن‌مهر شهرجدید هشتگرد، خدمات‌رسانی به این واحدها نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یکهزار و ۵۰۵ انشعاب تک فاز برق مسکن‌مهر در شهرجدید هشتگرد نصب شده،گفت: اعتبار این پروژه‌ها در مجموع ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که از این مبلغ ۲۸ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته صرف اجرای شبکه و نصب ترانسفورماتور شده و مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال امسال در بخش نصب لوازم اندازه گیری هزینه شد.

خادمی افزود: کل انشعابات فروخته شده مسکن مهر شهرجدیدهشتگرد از سال ۸۸ تاکنون ۳۱ هزار و ۶۰۰ انشعاب بوده که از این تعداد ٢٠ هزار و ٧٠٥ انشعاب نصب شده و مابقی به زودی نصب خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت : برای تکمیل و توسعه شبکه برق شهر جدید هشتگرد نیاز به تامین ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که البته شرکت توزیع برق استان البرز و شرکت عمران شهر جدیدهشتگرد در حال پیگیری این موضوع هستند.

خادمی اظهار داشت: شرکت توزیع برق تمام تلاش خود را خواهد نمود تا با همکاری شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر شهرجدیدهشتگرد را تا پایان سال جاری به اتمام برساند.

آخرین وضعیت آبرسانی به مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان ساوجبلاغ گفت: تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب مسکن‌ مهر شهرجدیدهشتگرد نیازمند ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

امیری بیان داشت: در زمان حاضر بیش از ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مسکن مهر شهرجدید هشتگرد ایجاد شده که از ۱۵۸ کیلومتر افق طرح ۴۸ کیلومتر باقیمانده که با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان ساوجبلاغ گفت: از مجموع ۴۹ هزار واحد مسکونی تعهد شده ۲۹ هزار واحد مسکن مهر از انشعاب آب برخوردار و تمام شبکه‌های مورد نیاز آب را به طور کامل اجرا شده که به محض آماده شده بناها نصب انشعابات آنها نیز انجام خواهد شد.

امیری بیان داشت: در مسکن مهر ۳۶۷ لیتر برثانیه حجم تامین آب برآورد شده بود که به طور کامل اجرایی شده و یک باب تصفیه‌خانه در مسکن مهر در دستور کار بود که تاکنون ۳۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز اجرایی شده و ۱۷ هزار و ۶۰۰مترمکعب از این عملیات باقیمانده که نیاز مالی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

ایرنا

برچسب ها:

هشتگرد ،مسکن ،مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman