علت وجود آینه در آسانسور چیست؟

علت وجود آینه در آسانسور چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: علت وجود آینه در کابین آسانسور به خاطر هشدار به سرنشین است.
به گزارش اخبار ساختمان، مهندس مرضیه قنبریان در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از علمی‌ترین دلایل نصب آینه بر دیوار روبروی کابین آسانسور هشداری است به مسافر آن که قبل از اینکه قدم به داخل کابین بگذارد خود را در آینه دیده و مطمئن شود که کابین آسانسور در آن طبقه وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی موارد به دلیل مشکلات فنی اگر درب آسانسوری در طبقات باز باشد به دلیل قطع سیستم حفاظتی آسانسور حرکت می‌کند، در این صورت کابین آسانسور جابجا می‎شودو اگر مسافر متوجه نباشد، به داخل چاه آسانسور سقوط می‎کند.

قنبریان افزود: همین قضیه باعث شد که سال گذشته در مسکن مهر خرم‎آباد یک نوجوان به چاله آسانسور سقوط کند و این حادثه منجر به مرگ وی شد.

مدیرکل استاندارد لرستان یادآور شد: سرنشین برای جلوگیری از سقوط ناخواسته به داخل چاه آسانسور تا زمانی‎که مطمئن نشده کابین در طبقه حضور دارد نباید قدم به سمت داخل کابین آسانسور بگذارد چراکه این اقدام خطرآفرین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۲۵ درصد آسانسورهای مسکن مهر در لرستان استاندارد دارند و مابقی غیر استاندارد هستند.

قنبریان گفت: ما به صوررت دوره‌ای با شرکت‌های همکار خود اقدام به بازرسی آسانسورهای ساختمان، ادارات، محیط های عمومی و ... استان می‌کنیم و در صورت غیر استاندارد بودن آنها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

برچسب ها:

آسانسور ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman