افزایش سهم قدیمی‌سازها از معاملات مسکن

افزایش سهم قدیمی‌سازها از معاملات مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۰۲ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۶

شرط سنی آپارتمان‌ها برای دریافت اوراق تسهیلات مسکن در شرایطی منجر به محدودیت خریداران شده بود که طی پنج سال گذشته خریداران در تهران به تدریج به واحدهای قدیمی‌تر رو آورده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، دو خبر تغییر شرایط پرداخت وام مسکن و دریافت تسهیلات برای خرید خانه‌های ۳۰ سال ساخت در بازار مسکن تغییراتی ایجاد کرد که در ادامه با بررسی قیمت‌ مناطق مختلف میزان تغییرات در چند منطقه را ذکر کرده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده جردن نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۷ میلیون و ۱۰۰ تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۱ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده گیشا میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۲۰ میلیون و ۲۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۸۸۰ معامله در این منطقه انجام شده است.

در محدوده سهروردی شاهد افزایش ۳ درصدی بودیم. در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۵۷۸ معامله انجام شده است.

در راستای تسهیل در خانه‌دار کردن مردم هم‌اکنون شهروندان می‌توانند برای بناهای تا ۲۵ سال ساخت از این سقف تسهیلات بهره‌مند شوند، ضمن آنکه امکان جدیدی به وجود آمد که املاکی که تا ۳۰ سال ساخت هستند نیز مشمول استفاده از تسهیلات شوند که البته رقم آن کمتر از میزان مصوب است.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تسهیلات ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman