سازه‌های فولادی باید دارای استاندارد اجباری شوند

سازه‌های فولادی باید دارای استاندارد اجباری شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۶

رئیس هیئت مدیره تعاونی انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور در پیامی از اجباری شدن داشتن علامت کاربرد استاندارد برای واحدهای تولیدی سازه‌های فولادی خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، متن پیام سعید زارع حقیقی، رئیس هیئت مدیره تعاونی انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور در ادامه آمده است.

بر اساس توافقات به عمل آمده فی مابین معاونت نظارت و ترویج استاندارد ایران، مهندس مقدم و تعاونی انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور (کامسی)، و با توجه به دستور مقام معظم رهبری در بند ۲۴ قانون اقتصاد مقاومتی و تصمیم شورای عالی استاندارد مبنی بر اجباری بودن استاندارد ISO ۳۸۳۴ در حوزه سازه‌های فولادی و پیگیری ادارات کل استاندارد استان‌های تهران، البرز، سمنان و سایر استان‌ها مبنی بر اهمیت و لزوم بکارگیری علامت کاربرد استاندارد اجباری روی قطعات واحدهای تولیدی و با توجه به حساسیت استفاده از این نوع سازه‌ها در ایمن‌سازی واحدهای مسکونی و صنعتی در کشور، مقرر شد سازه‌های فولادی دارای علامت استاندارد اجباری شوند.

این امر موجب ارتقاء کیفی ساختمان‌سازی در کشور و همچنین معرفی واحدهای استاندارد به جامعه مهندسان و مصرف کنندگان این سازه‌ها خواهد شد. گرچه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده بود که می‌توان به تفاهم‌نامه اداره کل استاندارد استان تهران با اهتمام مدیریت آن آقای دکتر طاهری‌، با انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی و سازمان نظام مهندسی استان تهران اشاره کرد.

همچنین برای اولین‌بار دارندگان استاندارد ISO ۳۸۳۴ در سایت رسمی مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران NACI با مساعدت و همراهی آقای دکتر خاکی فیروز (ریاست مرکز ملی تایید صلاحیت) اطلاع‌رسانی شده بودند.

حسـب دســتور معاونت نظارت و ترویج استاندارد ایران آقای مهندس مقدم‌، کمیته‌ای متشکل از کارشناسان تشکیل و شیوه‌نامه اجرایی صدور علامت کاربرد استاندارد اجباری در حوزه سازه‌های فولادی ایجاد شده است که نتیجه خروجی این کمیته موجب اجبار واحدهای تولیدی به رعایت استاندارد و کلیه مصرف‌کنندگان از قبیل شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی مبنی بر لزوم استفاده از محصولات استاندارد خواهد بود.

ایسنا

برچسب ها:

سازه ،فولاد ،استاندارد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman