دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خبر داد:

تخریب ۳۸۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز

تخریب ۳۸۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۵

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از تخریب ۳۸۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اراضی از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی جلوگیری شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن ابراهیمی بسابی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از تخریب ۳۸۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلاتی که شهرستان دماوند را گرفتار کرده، مجوز‌هایی است که در استان از طریق کمیسیون‌های مربوطه صادر می‌شوند و منجر به بروز معضلاتی همچون تبدیل باغات و اراضی کشاورزی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه داد: چند سالی است که دادستانی با جدیت مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده و همچنین مسائل و مشکلات به مسئولان کشور منتقل گردیده و در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی و تبدیل باغات میوه به ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

ابراهیمی بسابی بیان کرد: شهرستان دماوند در حوزه آزادسازی اراضی کشاورزی همچنان در سطح کشور پیشتاز است و رتبه اول را دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۸۰۰ مورد تخریب در حوزه کشاورزی صورت گرفته است که این رقم با احتساب اراضی غیر کشاورزی در حوزه‌های امور آب، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی به بیش از دو هزار مورد می‌رسد.

ابراهیمی بسابی با بیان اینکه تاکنون از فعالیت بیش از ۲۰ شهرک جلوگیری شده است، اظهار کرد: در دو سال اخیر هیچ‌گونه ساخت و سازی در این شهرک‌ها صورت نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند در پایان گفت: به ارزش اراضی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان، از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی جلوگیری شده است.

میزان

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman