در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن انجام خواهد شد؛

ساخت 13000واحد مسکونی در کرمانشاه

ساخت 13000واحد مسکونی در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۵

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: براساس طرح اقدام ملی تولید مسکن باید طی 18 ماه آینده 13 هزار و 18 واحد مسکونی در استان کرمانشاه ساخته شود.
به گزارش ایسنا، مهرداد سالاری در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که امروز(14 مهر) برگزار شد، بابیان اینکه ماه گذشته دستورالعمل طرح اقدام ملی تولید مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی به استانها ابلاغ شد، اظهار کرد: طبق این طرح ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور تا پایان سال 99 با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی در زمین‌هایی که در اختیار دارند ساخت و ساز انجام می‌دهند.

وی هدف از اجرای این طرح را عرضه بیشتر مسکن در کشور دانست و گفت: طبق این دستورالعمل سهمی که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده، ساخت 13 هزار و 18 واحد مسکونی تا پایان سال 1399 یعنی طی 18 ماه آینده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی 6205 واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت و 3661 واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد: سهم بازآفرینی شهری هم از تعداد واحدهای مسکونی که باید ساخته شود، 3152 واحد است.

سالاری اضافه کرد: باتوجه به اینکه راه و شهرسازی استان در شهری همانند کرمانشاه اراضی مناسبی برای ساخت و ساز ندارد رایزنی کردیم تا بتوانیم با استفاده از اراضی مشارکتی این پروژه‌ها را اجرا کنیم.

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این نشست به تشریح مشکلات مسکن مهر بنیاد تعاون نیروی انتظامی در محله مرادآباد کیهانشهر پرداخت و بابیان اینکه در این پروژه 1376 واحد مسکونی پیش بینی شده تا ساخته شود، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم اینکه عملیات اجرایی 612 واحد این پروژه طی یک دهه پیش آغاز شد، اما از سال 92 ساخت آنها با پیشرفت فیزیکی 45 درصد متوقف شده است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم تا بخشی از زمین‌های باقی مانده این پروژه را در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن اجرایی کنیم و برای 612 پروژه‌ای هم که از قبل اجرایی شده باید چاره‌اندیشی شود.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،طرح اقدام ملی ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman