مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

برج های مسکونی باید ایمن سازی شوند

برج های مسکونی باید ایمن سازی شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۰۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۴

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از ۲۹ برج مسکونی شهر قزوین فقط ۵ برج پایان کار شهرداری دارد و برای مقاوم سازی و تقویت ایمنی آنها در برابر حوادث بویژه حریق باید بسرعت اقدام شود.
به گزارش اخبار ساختمان، قدرت الله مهدی خانی در خصوص اهمیت برگزاری مانورهای امداد و نجات در سطوح مختلف جامعه اظهارداشت: به مناسبت روز آتش نشانی مانور بزرگی در برج مسکونی ۲۰ طبقه بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد که نتایج فنی خوبی داشت.

وی افزود: این مانور با کمترین هزینه بخوبی اجرا شد و توانست برای تقویت آمادگی نیروهای آتش نشان هم مفید باشد و از کمبودها و نواقص اجرای ماموریت هم مطلع شوند.

مهدی خانی یادآورشد: بسیاری از ساختمانهای بلند در استان استانداردهای لازم برای مقابله با حوادث را ندارند و باید ساکنان و اعضای هیئت مدیره نسبت به رفع نواقص اقدام کنند تا خسارتهای ناشی از حوادث به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در ساختمان های بالای ۲۳ متر که باید استانداردهای لازم را داشته باشند هنوز مشکلاتی دیده می شود
و از ۲۹ برج موجود در شهرستان قزوین فقط ۵ برج مسکونی پایان کار شهرداری را دریافت کرده اند که این روند نگران کننده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهارداشت: از ادارات راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، شورای شهر و شهرداری انتظار داریم در ساخت و سازها سخت گیری لازم را داشته باشند چون استان قزوین حادثه خیز است و گسل زلزله نیز از شمال قزوین عبور کرده باید ایمنی ساختمانها را جدی بگیریم.

وی افزود: از ۳۲ مورد حادثه که کشور را تهدید می کند تعداد ۲۵ حادثه در استان است که در اکثر حوادث تا ۵۰ درصد خطای نیروی انسانی تاثیر زیادی در افزایش خسارت دارد و از آنجا که در نزدیک گسل ها خانه می سازیم، ساخت و سازها مقاوم نیست و مقررات رعایت نمی شود اسیب پذیر هستیم.

مهدی خانی بیان کرد: وقتی در مسیر سیل خانه می سازیم و سایر موارد که می توانیم رعایت کنیم را نادیده می گیریم خسارتها بالا می رود که باید با آموزش و فرهنگ سازی برای آن تدبیر کنیم.

وی اظهارداشت: برنامه های متعددی پیش بینی شده و با هماهنگی آتش نشانی قرار است از ایستگاههای آتش نشانی شهرهای کوچک بازدید کنیم و ایراد و نواقص مشخص شود تا بتوان آن را برطرف کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: از شهرداری و شوراها انتظار داریم به حوزه مدیریت بحران توجه بیشتری کنند زیرا حادثه خبر نمی کند و همواره در معرض وقوع حوادث هستیم و سابقه چند زلزله مخرب در استان باید تجربه لازم را در مای ایجاد کرده باشد تا از گذشته درس گرفته و برای آینده بیشتر مهیا شویم.

وی اضافه کرد: چند روز قبل که زلزله در قزوین رخ داد موجب شد برای پایش گسل شمال قزوین اقرام کنیم که از یک ماه قبل یک دستگاه لرزه نگار برای پایش گسل قزوین تهیه شد و رئیس سازمان نقشه برداری از منطقه گسل شمال قزوین بازدید کرد.

مهدی خانی تصریح کرد: دبیر کارگروه زلزله و لغزش زمین کشور از قزوین دیدن کرد و اساتید خوشنام که متخصص هستند از گسل ها بازدید کردند و ۱۰ روز نقشه برداران در استان حضور داشتند و منطقه رصد شده و باید برای حوادث آماده باشیم تا در زمان وقوع حادثه آسیب ها به حداقل برسد که در این راستا آموزش ها همگانی ضروری است تا همه مردم با امداد و نجات اولیه آشنا باشند و در حوادث اولین کسانی باشند که امداد رسانی می کنند.

مهر

برچسب ها:

برج ،ساختمان ،ایمن ،استاندارد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman