سهم قم از طرح اقدام ملی چقدر است؟

سهم قم از طرح اقدام ملی چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۴

مدیرکل راه وشهرسازی قم با اشاره به اینکه درمرحله اول ۱۸۰ واحد ساخته خواهد شد، گفت: درکل برای تعادل بخشی به بازار مسکن در استان یک هزار و ۴۸۰ واحد در طرح اقدام ملی تولید می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن صبوری اشاره به وضعیت مسکن در استان قم، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات این اداره در حوزه مسکن بحث مسکن مهر است.

وی ادامه داد: این طرح درقم با حجم عظیمی شروع شد و امروز درمراحل پایانی این طرح هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۳هزار واحد مسکن مهر در استان قم سیاستگذاری و اجرا شد، گفت: امروز تنها یک تعاونی است که واحدهای تحویل داده نشده دارد و از تعداد ۲۵۶ واحد ۱۹۰ واحد آن بصورت ناتمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی بیان داشت: بعد از اینکه مسکن مهر به اتمام رسید وزارت خانه سیاست جدیدی را شروع کرد و آن هم طرح اقدام ملی بود تا بتوانیم تولید مسکن در استان را داشته باشیم.

صبوری عنوان داشت: اداره کل راه و شهرسازی زمین را در اختیار بنیاد مسکن قرار میدهد و آنها هم شروع به ساخت مسکن و در نهایت به افراد واحد شرایط تحویل می دهند.

وی افزود: در مرحله اول زمینی به متراژ ۱۱ هزار متر مربع که استعداد ۱۸۰ واحد مسکونی را دارد در محدود منطقه پردیسان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت و براساس پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۰ این واحدها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی قم تصریح کرد: سه مورد دیگر هم از این اراضی در محدوده پردیسان شناسایی شده و در حال پیگیری برای واگذاری به بنیاد مسکن هست و در تلاشیم تا چند هفته آینده واگذاری صورت بگیرد.

وی گفت: یکی از این اراضی ۱۶هکتار با استعداد ۸۰۰ واحد آپارتمانی و زمین‌هایی با متراژ ۱۸هزار متر و یک هکتار با استعداد ۶۰۰ واحد مسکونی درآینده به بنیاد تحویل خواهد شد.

صبوری با اشاره به اینکه در کل در طرح اقدام ملی ۱۴۸۰واحد مسکن تولید خواهد شد، گفت: به جهت تعادل سازی در بازار مسکن هفت پروژه مشارکتی با استعداد ۷۰۰ واحد مسکونی هم پیش بینی شده است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،طرح اقدام ملی ،تولید ،مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman