جولان نخاله های ساختمانی در حریم کاشان

جولان نخاله های ساختمانی در حریم کاشان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۴

کارشناس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: بیش از 500 هکتار از زمین‌های حوزه حریم شهری کاشان آلوده به انواع نخاله‌های ساختمانی است که با سهل‌انگاری و فراموشی، این میزان روز به روز افزایش خواهد رفت.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم رحمانی منش در نشست شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کاشان، دو سیاست ایجاد محل چاله نخاله برای جلوگیری افزایش نخاله در حوزه حریم شهری و پاکسازی محل‌های آلوده به نخاله پیگیری می‌شود، چراکه این اراضی در محدوده شهرداری است و از نظر توسعه شهری و فضای سبز اهمیت دارند.

وی افزود: بیش از 500 هکتار از زمین‌های حوزه حریم شهری کاشان آلوده به انواع نخاله‌های ساختمانی است که با سهل‌انگاری و فراموشی، این میزان روز به روز افزایش خواهد رفت.

رحمانی منش گفت: شهرکِ شرکت‌های صنایع و معادن کاشان تاکنون محلی برای دفع نخاله‌های صنعتی خود نداشته است که در جلسه‌ای با فرمانداری، قرار شد که این شرکت پس از مکان‌یابی محل دفع نخاله، طبق ماده هفت مدیریت پسماند، پیمانکاری را برای مدیریت این کار انتخاب کنند.

کارشناس اداره حفاظت از محیط‌ زیست کاشان با اشاره به لزوم برخورد جدی با متخلفان، گفت: طبق ماده 16 قانون پسماند متخلفان پس از شناسایی به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شوند که به نسبت تخلف از دو میلیون تا 220 میلیون ریال جریمه می شوند و همین امر به قانون پذیرتر شدن مردم کمک شایانی می‌کند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman