رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان:

مردم ما با صنعت ساختمان قهر هستند

مردم ما با صنعت ساختمان قهر هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۴

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رونق صنعت ساختمان از باب تخصصی و همچنین اشتغالزایی در کشور تأثیرگذار است.
به گزارش اخبار ساختمان، شیرین طغیانی در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان، با بیان اینکه در کمتر از یک ماه گذشته بیست و دومین نمایشگاه تخصصی در حوزه ساختمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه جامع صنعت ساختمان، دومین نمایشگاه حوزه ساختمان در اصفهان است و با توجه به ظرفیت‌های این شهر و با وجود رکود حاکم بر کشور، ازلحاظ تولید و متخصصان صنعت ساختمان و بازار، اصفهان شرایط نسبتاً بدی ندارد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت شورای پنجم، رونق صنعت ساختمان همواره در دستور کار قرار گرفته است، چراکه این صنعت هم از باب تخصصی و همچنین اشتغالزایی در کشور تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش ساختمان از همان ابتدا موضوع تکنولوژی‌های نو را مطرح می‌کردند، افزود: سرمایه‌گذاران ساختمان در مواردی ممکن است به دلیل نداشتن شناخت از فناوری‌های نوین در طراحی و اجرا دچار مشکل شوند.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان پلتفرم مناسبی برای ایجاد رابطه‌ای سه طرفه بین تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش ساختمان و همچنین مدیریت شهری است، تصریح کرد: به‌طورقطع با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بسیاری از مشکلات صنعت ساختمان حل خواهد شد، همچنین این صنعت می‌تواند بازارهای جدیدی را برای تولیدکنندگان کشف و آنها را با مصالح و فناوری‌های جدید آشنا کند و این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای تحقق این هدف است.

طغیانی در خصوص بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز شهرداری و تأثیر آن بر رونق مسکن، اظهار کرد: شورای شهر در دوره پنجم نسبت به بسته‌های تشویقی شهرداری که هرساله در پایان هرسال ارائه می‌شود، بحث‌هایی داشته و معتقد است در این روش کارها معطل می‌ماند، بنابراین امسال قرار شد برنامه دیگری برای این بسته‌ها ارائه شود، اما تمهیدات آن نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از درآمد شهرداری‌ها از محل صدور پروانه است، تصریح کرد: از این مسئله نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، اما معتقدم در ایران مدیریت شهری باید به دنبال درآمد پایدار از راه‌های دیگری باشد و بنابراین در برنامه جدید در نظر داریم بسته‌های تشویقی در طول سال و به‌صورت مستمر ارائه ‌شود تا مردم برای دریافت پروانه ساخت منتظر پایان سال نباشند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای ایجاد ساختمان‌های نوین، اظهار کرد: ذائقه مردم ایران در ساختمان شبیه ذائقه در خوراک است که به فست‌فود علاقه بیشتری دارند و این نیز در معماری اتفاق افتاده و در طراحی ساختمان بعضاً بر مواردی تأکید دارند که از کیفیت لازم به دور است.

وی با بیان اینکه مردم ما با صنعت ساختمان قهر هستند و این ظلم در حق معماری است، تصریح کرد: باید انتظار مردم از جامعه مهندسان و به خصوص معماران بالا رود که این نیازمند فرهنگ‌سازی است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman