رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان:

معدل کشوری کیفیت مسکن مهر قابل‌قبول است

معدل کشوری کیفیت مسکن مهر قابل‌قبول است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۴۱ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۳

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه ایراد طرح مسکن مهر به زیرساخت‌های آن برمی‌گردد، گفت: معدل کشوری و استانی کیفیت مسکن مهر قابل‌قبول و بین ۱۴ و ۱۵ است.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامحسین عسگری در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان، اظهار کرد: این نمایشگاه نخستین بار در کشور با همت شرکت نمایشگاه و سازمان نظام مهندسی در یک فضای کوچک آغاز به کار کرد، اما امروز بیست و دومین دوره آن در یک فضای خوب برگزار خواهد شد و امیدواریم با بهره‌برداری از محل جدید نمایشگاه بزرگ اصفهان، شاهد برپایی بهتر آن باشیم.

وی با بیان اینکه پتانسیل اصفهان در تولید مصالح جدید و فناوری‌های نوین ساختمان بالا است، گفت: دوران مصالح سنتی ساختمان تقریباً رو به اتمام است و در بازدید از معادن شن و ماسه و کوره‌های آجرپزی این امر بر ما محرز می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان افزود: تولید سنتی مصالح ساختمانی موجب مصرف بالای انرژی و همچنین شرایط غیراستاندارد آن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه ۱۲ درصد فضای آن به ساختمان‌های هوشمند اختصاص یافته است، تصریح کرد: ساختمان‌های هوشمند تنها راه چاره صرفه‌جویی در مصرف انرژی است، بنابراین در این دوره از نمایشگاه تلاش می‌کنیم مهندسان را با پیشرفت‌های تکنولوژی ساختمان آشنا کنیم.

عسگری با بیان مقدار بالای نخاله‌هایی که از ساختمان‌ها خارج می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این موضوع به مدل طراحی در ساخت‌وساز سنتی ساختمان برمی‌گردد، در حالی که باید به سمت صنعتی سازی پیش رویم و با تولید مسکن در یک کارگاه، آن را تنها بر سر ساختمان مونتاژ کنیم تا در این شرایط از مصرف انرژی جلوگیری کنیم.

وی همچنین در خصوص کیفیت ساختمان‌های مسکن مهر و انتقاداتی که هنوز به آن می‌شود، گفت: معدل کشوری و استانی کیفیت مسکن مهر قابل‌قبول و بین ۱۴ و ۱۵ است و در برخی شهرستان‌های استان اصفهان همچون کاشان و خمینی‌شهر مسکن مهر مرغوبی ساخته شد؛ بنابراین نباید کل این طرح را محکوم کنیم.

وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر اشکالاتی هم دارد، افزود: تنها ایراد طرح مسکن مهر زیرساخت‌ها بود که در میانه راه رها شد و امیدواریم طرح اقدام ملی تولید مسکن با ارائه راهکار و پیشنهادات جدید باکیفیت مطلوب ساخته شود.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،مصالح ،ساختمان ،هوشمند ،تولید 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman