رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد تاکید کرد:

لزوم تبیین جایگاه زنان در توسعه شهری

لزوم تبیین جایگاه زنان در توسعه شهری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۳

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد گفت: شهر باید محل وقوع تعاملات اجتماعی باشد تا پویاتر شود و نصف بیشتری از عوامل موثر در پویایی جامعه زنان هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدهادی مهدی‌نیا، در سلسله نشست‌های گفتمان توسعه شهری که در تالار شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: شهر باید محل وقوع تعاملات اجتماعی باشد تا پویاتر شود. نصف بیشتری از عوامل موثر در پویایی جامعه زنان هستند.

وی افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای پنجم در کنار وظایفی که داشته‌است از جمله طرح‌ها، پروژه‌ها و در حوزه‌ نظارتی سعی کرده تا وظیفه دیگری را برای خودش تعریف کند که گفتمان‌سازی در حوزه شهری است.

مهدی‌نیا با اشاره به اینکه «شورای شهر مشهد، سعی کرده‌ تا مسائل زنان را به بحث بگذارد»، عنوان کرد: طرح‌های دخیل در موضوع را پای میز بیاورد تا سخنان متعددی در این حوزه شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه «موضوعات زیادی در این راستا از موضوع بافت پیرامون حرم تا بحث بازآفرینی شهری، بلندمرتبه سازی و غیره در دستور کار بوده‌است»، عنوان کرد: یکی از موضوعات اساسی که کمتر به آن پرداخته‌شده‌است، زنان و حوزه شهری، جایگاه و حوزه زنان چه به صورت کلی در ساخت‌های حوزه شهری و چه در نمونه‌های اساسی است.

مهدی‌نیا خاطر نشان کرد: ما آماده تمام پیشنهادات در جایگاه زنان و حوزه شهری هستیم و در شورای شهر هیچ تعصبی نسبت به رویه‌مان نداریم.

ایسنا

برچسب ها:

شهرسازی ،معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman