ورود دلالان به بازار مسکن یک روستا

ورود دلالان به بازار مسکن یک روستا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۱

دهیار روستای حسن‌آباد همدان با بیان اینکه موافق الحاق این روستا به شهر همدان هستیم، گفت: مردم حسن آباد اعتراضی به الحاق روستا به شهر همدان ندارند بلکه نمی‎توانند بیان کنند و زبان گویایی ندارند.
به گزارش اخبار ساختمان، مصطفی امیری با تأکید بر اینکه عواقب و طبعات الحاق خیر است، اظهار کرد: مردم حسن آباد سالهای سال پیگیر شهر شدن روستای خود بودند.

وی با بیان اینکه پس از موضوع الحاق روستا به شهر، موجی از ساخت و ساز در روستا ایجاد شده است، تصریح کرد: افراد زیادی از دلالان و واسطه‌ها با سراسیمگی به سمت حسن آباد حرکت کرده اند و شروع به ساخت و سازهای غیرمجاز کردند.

امیری با اشاره به اینکه براساس قانون باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود، افزود: متأسفانه برخی افراد در زمان ورود پلیس ساختمان درگیری به وجود می‌آورند و گستاخی را به حدی رساندند که تهدید می‌کنند.

دهیار روستای حسن آباد همدان ادامه داد: زمانی قیمت هر متر زمین در روستای حسن آباد 20 تومان هم نبود اما امروز به متری 700 هزار تومان رسیده و طبیعی است که مردم منطقه علاقمند به مشارکت در ساخت و سازها شوند.

وی با بیان اینکه ساخت‌و سازهایی که شبانه انجام می‌گیرد هیچ گونه اصول ایمنی را ندارد، یادآور شد: افرادی که ساخت و سازهای غیرمجاز دارند می‌گویند مردم از الحاق ناراضی هستند.

امیری با اشاره به اینکه 1500 خانوار در این روستا سکونت دارند، تصریح کرد: زیرساختهای روستا جوابگوی این جمعیت نیست و از طرفی روز به روز درحال افزایش است.

دهیار روستای حسن آباد همدان با بیان اینکه بیشتر ساخت و سازها از سوی مردم غیربومی صورت می‌گیرد، یادآور شد: مردم روستا مطیع دولت هستند و با اخذ نقشه پروانه از بنیاد مسکن اقدام به ساخت وساز می‌کنند اما افراد غیربومی از سایر روستاها و شهرها در این منطقه ساخت و ساز می‌کنند که نمی‌توانیم جلوی ورود غیربومی‌ها را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم حسن آباد موافق الحاق روستا به شهر همدان هستند، خاطرنشان کرد: الحاق روستا به شهر به نفع مردم است و باید ساخت و سازها انضباط پیدا کند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman