وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکلات حال حاضر صنعت سیمان بیشتر در زمینه صادرات است

مشکلات حال حاضر صنعت سیمان بیشتر در زمینه صادرات است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۱ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیمی که در جلسه اقتصادی سه قوه گرفته شده؛ باید به واحدهای تولیدی و صنعتی مهلت لازم برای بازپرداخت بدهی‌شان داده شود و هیچ دستگاهی حق ندارد واحدی را به خاطر بدهی تعطیل کند.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان ‌در جمع خبرنگاران اظهار کرد:
‌باید طبق توافقاتی نحوه دریافت بدهی از سوی واحدهای بدهکار مشخص شود چون در شرایط فعلی حتی تعطیلی یک واحد هم به صلاح نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی کشور ‌گفت: طی سالهای قبل برخی واحدها دچار رکود شده و صادرات آنها هم به میزان قابل توجهی کاهش داشت ولی ‌امسال در همین کارخانه سیمان، ۵۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

این مسئول با اشاره به وضعیت صنعت سیمان کشور افزود: این صنعت در کل کشور بالای ۵ درصد افزایش تولید داشته که این‌نشان می دهد صنعت سیمان کشور به سمت رونق و شکوفایی در حرکت است.

رحمانی با اشاره به اینکه مشکلات حال حاضر صنعت سیمان بیشتر در زمینه صادرات است، گفت: در حوزه های قیمت گذاری، حمل و نقل و... نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که در حال پیگیری برای رفع آنها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره اینکه پیوند دانش و تکنولوژی باعث تنوع تولید می شود، گفت: باید به دنبال افزایش سهم تکنولوژی و دانش در فرایند تولید باشیم.

وی با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در البرز گفت: تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارند و توجه به دانش روز در فرایند تولید واحدهای تولیدی و صنعتی این استان مشهود است.

‌وزیر صنعت‌ معدن و تجارت گفت: البرز در زمینه شرکت های دانش بنیان، مشارکت در طرح ملی تاپ و تلاش برای رونق تولید جزو سه استان برتر کشور شده است که این امر افزایش صادرات این استان را در پی داشته است.

رحمانی تاکید کرد: بر طبق آمار استان البرز در بحث صادرات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش صادرات داشته است.

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البرز با شرایطی که پیش می رود به یقین یکی از پیشرانان در تجلی رونق تولید خواهد بود.

ایسنا

برچسب ها:

صنعت ،سیمان ،تولید ،صادرات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman