فراز و نشیب های بازار مسکن در کرمانشاه

فراز و نشیب های بازار مسکن در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۱

بازار مسکن کرمانشاه نیمه اول امسال فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشت، از حباب قیمت‌های بالا تا رکودی که چند وقتی است گریبان بازار را گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، بازار مسکن از سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را شاهد بود و قیمت برخی املاک تا 100 درصد هم بالا رفت، اما اکنون بازار تا حدودی به آرامش رسیده است.

اگرچه گرانی‌های اولیه و ناگهانی پای دلالان را وسط کشید و مقداری رونق وارد بازار شد، اما تب و تاب بالا و پایین رفتن قیمت‌ها که فروکش کرد، رکود هم بر بازار حاکم شد و همچنان ادامه دارد.

اکنون که وارد نیمه دوم سال شده و فصل جابجایی‌ها هم گذشته، رکود بازار بیشتر به چشم می‌آید.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه نیز معتقد است، بازار کرمانشاه نیمه اول سال را به رکود گذراند که این رکود در سه ماهه دوم سال بیشتر بود.

محسن ملکی گفت: در نیمه اول امسال پدیده اصلی حاکم بر بازار کرمانشاه رکود بود که این رکود در سه ماهه دوم شدیدتر شد و همچنان ادامه دارد.

وی درباره دلیل اصلی رکود موجود در بازار نیز افزود: فروشندگان حاضر نیستند قیمت ملک خود را پایین بیاورند و خریداران هم منتظرند قیمت‌ها پایین بیاید و از همین رو خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت قابل توجهی که چندی قبل در بازار مسکن کرمانشاه نیز مانند کل کشور رخ داد، یادآور شد: صحبت‌هایی درباره کاهش قیمت‌ها خصوصا در تهران و برخی شهرهای بزرگ وجود دارد، اما در کرمانشاه اتفاق خاصی درباره کاهش قیمت رخ نداده است.

ملکی معتقد است، همین مباحثی که درباره کاهش قیمت‌ها مطرح می‌شود به رکود بازار دامن می‌زند، زیرا باعث می‌شود همه منتظر باشند قیمت پایین بیاید و بعد خانه بخرند.

وی درباره وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال نیز یادآور شد: به نظر می‌رسد رکود ادامه داشته باشد اما نمی‌توان درباره قیمت‌ها پیش بینی خاصی انجام داد.

بر اساس قیمت‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش املاک کرمانشاه آمده قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر به شرح زیر است:

آپارتمان 97 متری شهرک متخصصین : 465 میلیون تومان

آپارتمان 100 متری فرهنگیان فاز دو :550 میلیون تومان

آپارتمان 70 متری چقامیرزا: 273 میلیون تومان

آپارتمان 67 متری 22 بهمن : 430 میلیون تومان

آپارتمان 100 متری شهرک دانش (مسکن مهر): 137 میلیون تومان

آپارتمان 75 متری شهرک سجادیه: 125 میلیون تومان

آپارتمان 70 متری حافظیه: 295 میلیون تومان

آپارتمان 80 متری میدان مرکزی 600 میلیون تومان

آپارتمان 50 متری در مسکن: 184 میلیون تومان

آپارتمان 115 متری شهرک صدرا: 380 میلیون تومان

آپارتمان 120 متری کسری: 800 میلیون تومان

آپارتمان 190 متری شریعتی : 950 میلیون تومان

ایسنا

برچسب ها:

آپارتمان ،مسکن ،قیمت ،رکود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman