رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان خبر داد:

کاهش 15 درصدی قیمت مسکن در همدان

کاهش 15 درصدی قیمت مسکن در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۰

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان از کاهش 15 درصدی قیمت مسکن در همدان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در آبان‌ماه بازار مسکن رونق موقتی داشته باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصادق پارسامهر با بیان اینکه از یک ماه گذشته بازار مسکن دچار رکود شده است، افزود: از یک ماه گذشته رکود بازار مسکن به وضوح مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه معاملات مسکن در همدان بسیار کم شده است، تصریح کرد: ساخت و سازها با پروانه‌های قبل همچنان ادامه دارد اما تمایل به خرید مسکن بسیار کاهش یافته است.

پارسامهر با تأکید بر اینکه مردم تمایلی به خرید مسکن ندارند و منتظر کاهش قیمت هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت مصالح کاهش نیافته است و سازنده‌ها با قیمت قبل خرید می‌کنند، رغبت به کاهش قیمت مسکن ندارند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان یادآور شد: به علت اینکه قیمت هیچ یک از مصالح ساختمانی کاهش نداشته و بعضا حتی افزایش نیز داشته است نمی‌توان انتظار کاهش قیمت مسکن را داشت.

وی با بیان اینکه کاهش 15 درصدی قیمت مسکن ناشی از عدم رونق بازار بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که خریدار مسکن نباشد بعضی از سازندگان نمی‌توانند تحمل کنند و مجبورند برای اینکه چک‌هایشان برگشت نخورد مسکن‌های ساخته شده را زیرقیمت بفروشند که همین امر موجب کاهش قیمت مسکن شده است.

پارسامهر درباره اینکه بازار مسکن چه زمانی به رونق خواهد رسید؟ اعلام کرد: شاید در آبان‌ماه رونق موقت مسکن در استان داشته باشیم چرا که پول کشاورزان در آبان وارد بازار می‌شود بنابراین احتمال می‌رود رونق موقتی در این زمان در بخش مسکن رخ دهد.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،رکود ،مصالح ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman