رئیس کمیته امداد اداره 6 مشهد خبر داد:

اولویت ساخت مسکن با فرزندان یتیم است

اولویت ساخت مسکن با فرزندان یتیم است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۰

رئیس کمیته امداد اداره 6 مشهد گفت: یکی از اولویت‌های ما در زمینه ساخت مسکن، فرزندان یتیمی هستند که فاقد سرپرست هستند و در این راستا خیرین همگام و همراه ما خواهند بود.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا ترابی در مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد از سراسر کشور با عنوان «تکریم نعمت» که در حرم مطهررضوی برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری حکم کرده‌اند که در صدر برنامه‌ها سه محور به عنوان سه رکن اساسی در توانمندسازی در نظر گرفته شود که شامل اشتغال، مسکن و تلاش فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی برای نهادینه‌کردن فعالیت‌هاست.

وی افزود: کمیته امداد در هر سه قسمت ورود پیدا کرده و یک تجربه چهل‌ساله در این زمینه وجود دارد. از ابتدای انقلاب، کمیته امداد در بحث توانمندسازی فعالیت‌های خوبی انجام داده، اما باید مدل‌های جدیدی برای اشتغال از قبیل راهبری شغلی و مشابه این موارد وارد کند که در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت اشتغال در کمیته امداد فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

رئیس کمیته امداد اداره 6 مشهد بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در زمینه ساخت مسکن، فرزندان یتیمی هستند که فاقد سرپرست بوده که در این راستا خیرین همگام و همراه ما خواهند بود. تا پایان امسال باید برای تمام مددجویان یتیم مسکن تهیه شود اما به دلیل تغییرات نرخ اراضی و افزایش قیمت مسکن در سال 97، کار تهیه مسکن به تعویق افتاده است.

ترابی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک خیرین هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهیم. همچنین اولویت بعدی ما در ساخت مسکن خانواده‌های بیش از سه نفر است که در این زمینه کارهای بزرگی انجام شده و اطلاع‌رسانی آن به صورت دقیق انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های هنری برای ما اهمیت زیادی دارد که اشتغال را کاری جهادی بدانیم و برای رسیدن به این باور نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم. همچنین برای ساخت مسکن الگوهای متفاوتی برای شهر و روستا در نظر گرفته شده است که براساس آن فعالیت می‌کنیم که امیدواریم با کمک مردم، خیرین و دولت بتوانیم این کار را به اتمام برسانیم.

رئیس کمیته امداد اداره 6 مشهد تصریح کرد: در سال 98 براساس تبصره 16، در حوزه اشتغال سه هزار و 500 میلیارد تومان و براساس توسعه اشتغال روستایی، دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

ترابی عنوان کرد: امسال حدود 6 هزار میلیارد برای اشتغال مددجویان بودجه اختصاص یافته است که بخش قابل توجهی از آن در 6 ماه اول مصرف شده و در نظر داریم 170 هزار شغل را در 6 ماهه دوم ایجاد کنیم. همچنین براساس پیش‌بینی ما امسال حدود 130 هزار زائر از طرف کمیته امداد به مشهدالرضا مشرف خواهند شد.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت ،مسکن ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman