اشتباه وزارت راه در درج قیمت اصلاح شد

اشتباه وزارت راه در درج قیمت اصلاح شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۳ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۹

گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن شهریور ماه تهران که متوسط قیمت مسکن منطقه ۲۱ را ۲۱.۱ میلیون تومان اعلام کرده بود، اصلاح شد.

به گزارش اخبار ساختمان، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در گزارش اخیر خود متوسط قیمت مسکن منطقه ۲۱ تهران را به اشتباه ۲۱ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ تومان درج کرده بود که در مقایسه یا قیمت مندرج در گزارش بانک مرکزی، ۱۱۰ درصد اختلاف داشت.

دیروز در گزارشی با عنوان «اختلاف فاحش قیمت مسکن در گزارش بانک مرکزی با وزارت راه» به این موضوع پرداخته بودیم که در پی درج این گزارش، این دفتر اشتباه خود را اصلاح و رقم مذکور را به ۱۰ میلیون ۳۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان بازگردانده است.

پیشتر نیز این شاخص (متوسط قیمت مسکن شهریور منطقه ۲۱ تهران) در گزارش بانک مرکزی، ۱۰ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان در هر متر مربع عنوان شده بود.

این نرخ ها از آن جهت حائز اهمیت است که در بنگاههای مشاوره املاک مبنای تعیین قیمت خرید و فروش قرار می گیرد و هرگونه بی دقتی در ثبت این قیمت ها می تواند منجر به احجاف در حق خریدار و فروشنده ملک شود.

گفتنی است در روزهای اخیر عباس فرهادیه مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از سمت خود برکنار و پروانه اصلانی معاون این دفتر با حفظ سمت به عنوان سرپرست دفتر اقتصاد مسکن مشغول به کار شد.

 

مهر


برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،وزارت راه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman