رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم:

قم نیازمند ۱۰ هزار واحد مسکونی است

قم نیازمند ۱۰ هزار واحد مسکونی است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۹

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی در کشور گفت: سهم قم از این طرح کمتر از ۲ هزار واحد مسکونی می‌باشد، این در حالی است که نیاز قم ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید است.
به گزارش اخبار ساختمان، روح الله امراللهی در نطق پیش از دستور یکصد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، ادامه داد: کمیته امداد به تنهایی تقاضای ۲ هزار واحد مسکن جدید برای مددجویان خود دارد ضمن اینکه اگر آمار مسکن اولیها و مددجویان بهزیستی قم نیز به آن افزوده شود، نیاز استان بیش از سهمیه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شود ادامه داد: با افزودن برخی زمین‌ها به محدوده شهر امکان افزایش ظرفیت لازم برای تامین زمین مورد نیاز این شهر برای افزایش سهم استان از طرح اقدام ملی وجود دارد.

امراللهی گفت: در روزهای آینده معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه شهرسازی به قم سفر می‌کنند که از مسئولان استان تقاضا داریم که از این سفر برای حل مشکلات استان به ویژه افزایش سهم استان از طرح اقدام ملی برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون تامین زمین در قم بسیار گران تمام میشود که با توجه به تخصیص زمین دولتی و پرداخت تسهیلات درقالب طرح اقدام ملی، باید تلاش شود از این فرصت در راستای کاهش کمبود مسکن موجود در قم اقدام شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت احداث تصفیه خانه پردیسان گفت: از نظر علمی و پدافندی تجمیع فاضلاب ها در یک تصفیه خانه منطقی نیست و باید تلاش شود تا تصفیه خانه پردیسان فعال سازی شود.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،طرح اقدام ملی ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman