معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

شرایط جدید برای صدور پایان‌کار اعلام شد

شرایط جدید برای صدور پایان‌کار اعلام شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها و نظام مهندسی ملزم بوده از دادن پایان کار به ساختمان‌های اداری و عمومی فاقد مناسب سازی برای معلولان ممانعت کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، عزیز فیلی در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی و ادارات برای معلولان و جانبازان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ساختمان‌های جدید اداری و عمومی در استان که برای معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب سازی نشده پایان کار و مجوز افتتاح از سوی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی استان صادر نشود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مناسب سازی ساختمان‌های اداری و عمومی قدیمی نیز باید برای معلولان، جانبازان و سالمندان در صورت امکان فراهم شود.

فیلی با اشاره به اینکه ضروری است فضاسازی در حد لزوم در مکان‌های عمومی، خیابان‌ها، معابر، پاساژها، پیاده روها، پارک‌ها و مساجد ایجاد شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی براساس قانون ملزم به رعایت دقیق و اصولی موضوع مناسب سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان هستند و این اقدام در راستای قانون جامع حمایت از حقوق آنها است.

وی ابراز کرد: به همین منظور کمیته مناسب سازی محیط در تمامی شهرستان‌های استان و به ریاست فرمانداران تشکیل و فعال شود و موضوع تجاوز به حریم‌ها و مناسب سازی را کنترل و گزارش دهند.

فیلی خاطرنشان کرد: گزارش اقدام‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه مناسب سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان همراه با بازدیدهای میدانی به طور مستمر انجام و به حوزه عمرانی استانداری اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان که بحث مناسب سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان را رعایت کنند از آنها تجلیل می‌شود و رسانه‌ها نیز در زمینه اهمیت و ضرورت مناسب سازی محیط برای معلولان، جانبازان و سالمندان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.

تسنیم

برچسب ها:

ساختمان ،پایان کار 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman