رئیس سازمان صنعت استان بوشهر خواستار شد:

شهرداری‌ها به ظرفیت معادن توجه کنند

شهرداری‌ها به ظرفیت معادن توجه کنند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان ظرفیت ۲۰۹ واحد معدنی تولید مصالح ساختمانی فعال را بکار گیرند.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدحسین حسینی محمدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان وجود معادن مصالح ساختمانی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و رونق بخشیدن به فعالیت معدن‌کاران تولیدات معادن مصالح ساختمانی استان بوشهر باید توسط شهرداران و دهیاران برای اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شود.

حسینی محمدی ادامه داد: در استان بوشهر با فعالیت سه کارخانه، سیمان مورد نیاز طرح‌ها و سازه‌های عمرانی در تیپ‌های گوناگون تولید می‌شود که این مهم زمینه رونق ساخت و ساز، اجرای پروژه‌های عمرانی و راهسازی را فراهم ساخته است.

وی گفت: تعیین‌ تکلیف پهنه‌های اکتشافی آهک چاه‌پیر تنگستان و بوکسیت بیرمی شهرستان دشتی توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجراست.

حسینی محمدی اظهارداشت: سامانه اینترنتی www.۱۲۴.ir به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات بمنظور افزایش شفافیت و کسب اطلاع دقیق قیمت‌ها برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات، با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طراحی و به بهره‌برداری رسیده است.

حسینی گفت: هدف اصلی این سامانه، افزایش شفافیت در قیمت گروه‌های کالایی مختلف نظیرمواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم تحریر، لوازم مصرفی خودرو و مصالح ساختمانی و غیره است که شهروندان به صورت روزانه با آنها سروکار دارند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman