بررسی مشخصات و کاربردهای یونولیت استاندارد

بررسی مشخصات و کاربردهای یونولیت استاندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۷

انواع یونولیت استاندارد (فوم سقفی) که به صورت استاندارد در کارخانه تولید شده است به عنوان یکی از مصالح اولیه برای عایق سازی پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از انواع یونولیت استاندارد، راندمان اتلاف انرژی را در حد مطلوب در ساختمان ها تنظیم می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، استفاده از انواع یونولیت سقفی مربوط به چند سال اخیر نیست. فرآیند ساخت و تولید یونولیت استاندارد در حقیقت برای اولین بار به سال ۱۹۶۵ بازمی‌گردد. در آن زمان یک کارخانه در ایالت میشیگان آمریکا تاسیس شد. این کارخانه اولین مرکزی بود که قالب گیری بلوک های پلی استایرن منبسط شده یا همان یونولیت سقفی را انجام می‌داد.

اندازه های یونولیت استاندارد که در کارخانه میشیگان تولید می شدند از 6/0 تا حدود 9/4 متر ضخامت داشت. جای تعجب نیست که این بلوک ها با این ابعاد و اندازه ها پس از خروج از خط تولید در اندازه های استاندارد و مطابق با نیاز بازار به اشکال مختلف برش داده می‌ شدند. برای برش یونولیت استاندارد در کارخانه از سیم های داغ استفاده می شد. در حقیقت عامل حرارت موجب جدا شدن دو تکه یونولیت از یکدیگر بود.

فرایند تولید یونولیت استاندارد در کارخانه با استفاده از مواد اولیه پلی استایرن که به صورت گرانول های جامد وارد کارخانه می‌شدند انجام می گرفت. هم اکنون نیز این روش تولید یونولیت سقفی در کارخانه های مدرن بر همین اساس انجام می شود.

در کارخانه، پلی استایرن جامد وارد محفظه مخصوص می شود؛ سپس تحت فشار و حرارت به شکل دلخواه در می آید و سپس منبسط می شود. آنچه از خروجی خط تولید یونولیت استاندارد به دست می آید در حقیقت، یونولیت سقفی است که ضخامت و طول استاندارد و مشخصی دارد. حدود ۹۰ درصد از بافت یونولیت ها را هوا تشکیل داده است.

در کارخانه می توان انواع یونولیت استاندارد را با مقاومت فشاری و تراکم مختلف تولید کرد. تراکم و مقاومت فشاری فوق العاده بالا برای یونولیت سقفی عموماً از طریق پروژه های سفارشی سازی به مشتری تحویل داده می شود.

ویژگی ها و مشخصات یونولیت استاندارد

بلوک های پلی استایرن یا همان یونولیت استاندارد دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار ایده آل برای بر طرف کردن نیازهای عایق بودن در ساختمان هستند. نصب یونولیت سقفی در ساختمان به هیچ عنوان تحت تاثیر پارامترهای محیطی قرار نمی گیرد.

این مصالح اولیه، مقاومت حرارتی فوق العاده خوبی دارند. به دلیل انعطاف پذیری بالای آنها در نصب در ساختمان های مختلف می توان انواع فوم سقفی را مطابق با الزامات ساختمانی، کدهای استاندارد و همچنین طرح های سفارشی سازی به ورقه ها یا تخته های دلخواه برش داد.

از انواع یونولیت استاندارد به شکل یونولیت سقفی برای عایق سازی دیوارها، سقف و پایه های ساختمان استفاده می شود. همچنین این موارد به عنوان عناصر جدایی ناپذیر در پایه های عایق بندی شده، پایه های بتنی و غیره شناخته می شوند. یونولیت سقفی استاندارد در مقایسه با سایر مصالح عایق سازی، وزن کمتری دارد و بنابراین از نظر قیمت مقرون به صرفه می باشد.

عایق سازی با یونولیت استاندارد

آنچه لزوم و ضرورت فروش یونولیت سقفی و یونولیت استاندارد را در بازار مشخص می کند، عایق سازی پروژه های ساختمانی است. این مصالح در سقف، دیوارها و کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه یونولیت سقفی استاندارد دارای ابعاد و اندازه های مشخص است، اما فروش یونولیت سقفی بر اساس نیاز مشتری و ابعاد و اندازه های ساختمان و نظر کارشناسان عایق سازی انجام می گیرد.

پنل های یونولیت استاندارد سقفی، اساسی ترین کاربردهای عایق سازی ساختمان را برای سازه های مسکونی و تجاری بر طرف می کنند. این یونولیت ها در هر مکانی که نصب شوند نیاز به اجرای یک پوشش محافظ بر روی سطح خود دارند و همچنین این ویژگی برای آنها فراهم شده است که مقاومت در برابر انتقال گرما و نفوذ رطوبت نیز مقاومت بالایی داشته باشند.

شرکت هایی که در خصوص خرید و فروش فوم سقفی فعالیت می کنند، مشخصات و ویژگی های یونولیت استاندارد را برای مشتریان تشریح می نمایند، امکانات و مزایای فوم سقفی استاندارد را برای آن‌ها توضیح می دهند و در نهایت، قیمت یونولیت سقفی را به صورت منصفانه در نظر می گیرند.

مزایای یونولیت استاندارد سقفی

انواع یونولیت استاندارد به عنوان یک پوشش مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها هستند. با توجه به اینکه بحران انرژی از دهه ۱۹۷۰ مورد توجه قرار گرفته است، شیوه‌های جدید برای جلوگیری از اتلاف انرژی نیز به بازار معرفی شدند.

انواع فوم سقفی به صورت یک پوشش در محل قرار می گیرند؛ سپس با استفاده از استانداردهای صنعت و یونولیت استاندارد، در محل نصب می شوند. این مصالح اولیه، مزایای فوق العاده کاربردی را در جلوگیری از هدر رفت حرارت داخل ساختمان و همچنین کاهش هزینه های انرژی ارائه می دهند.

از دیگر مزایایی که برای یونولیت استاندارد عنوان شده است، سازگاری آن برای نصب در لابه لای سایر مصالح ساختمانی است. همانطور که می دانید در پروژه های ساختمانی از چوب، فولاد، سنگ و تیر آهن نیز استفاده می شود. در هر منطقه از ساختمان اگر این مصالح وجود داشته باشند با در نظر گرفتن استانداردها می توان یونولیت و فوم سقفی را در محل مورد نظر نصب کرد.

در مواردی که لازم باشد استفاده از پوشش های محافظ یا پایه های نگهدارنده برای فوم سقفی نیز پیشنهاد می شود. برای عایق سازی دیوارها معمولاً از چسب مخصوص یونولیت استفاده می شود.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman