به مناسبت روز جهانی معماری؛

برگزاری نشستی با عنوان سوتفاهمی به نام معماری در ایران معاصر

برگزاری نشستی با عنوان سوتفاهمی به نام معماری در ایران معاصر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۶

مرکز معماری اسلامی حوزه هنری به مناسب روز جهانی معماری نشست «سوءتفاهمی به نام معماری در ایران معاصر» را سه‌شنبه ۹ مهرماه با سخنرانی محمدرضا حائری مازندرانی برگزار می‌کند.

به گزارش اخبار ساختمان، مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، به مناسب روز جهانی معماری به سراغ مسئله‌ معماری امروز ایران رفته است، مسئله‌ای که شاید آن را بتوان سوء تفاهمی به نام معماری در ایران معاصر خواند.

معماری ایران تاریخی هزار ساله دارد، فراز و نشیب‌های فراوان پشت سر گذاشته است؛ زمانی به عنوان عنصری فرهنگی صادر می‌شد و زمانی دیگر، فرهنگ‌های بیگانه بر آن تاثیر می‌گذاشتند. اکنون زمان آن رسیده است که تمام این مسائل را بررسی کنیم و ببینیم معماری‌ای که با آن مواجهه هستیم چگونه است؟ چه چیزی مسئله هویت ایرانی را در معماری شکل می‌دهد؟ آینده معماری ایران چگونه خواهد بود؟ با معماری امروزمان چه کنیم؟

در این نشست که به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و با همکاری انجمن علمی معماری دانشگاه تهران برگزار می‌شود، محمدرضا حائری مازندرانی، معمار، شهرساز و سردبیر مجله «اندیشه ایرانشهر» به سخنرانی می‌پردازد.

این نشست روز سه‌شنبه، ۹ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، سالن نگارخانه برگزار می‌شود.

ورود به این جلسه برای عموم آزاد و رایگان است، در عین حال رزور جهت حضور در نشست، ضروری است. علاقه‌مندان جهت رزرو حضور در نشست می‌توانند با شماره ۶۶۴۸۷۸۶۶ تماس بگیرند.

مهر


برچسب ها:

معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman