مدیرعامل شرکت عمران پرند مطرح کرد؛

مالکیت دولت بر مسکن مهر روبه اتمام است

مالکیت دولت بر مسکن مهر روبه اتمام است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۲ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۳

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: مسکن مهر یکی از طرح های مناسب دولت ها برای خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه بود که شاید برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران با همت متخصصین به منصه ظهور گذاشته شد.
به گزارش اخبار ساختمان، وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند با اعلام اینکه مالکیت دولت بر مسکن مهر به پایان خود نزدیک شده است، گفت: مسکن مهر یکی از طرح های مناسب دولت ها برای خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه بود که شاید برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران با همت متخصصین به منصه ظهور گذاشته شد که در این روند به طور طبیعی مزایا و معایبی هم وجود داشت.

این در حالی است که مسئولان دولت روحانی تاکنون تا توانسته اند، علیه طرح مسکن مهر که از دولت قبل شروع شد، سخنرانی کرده و در تقبیح این طرح سخن رانده اند.

مدیرعامل شرکت عمران پرند افزود، یکی از معایب این طرح، تعهد 99 ساله ی متقاضیان به دولت بود که نارضایتی های عمومی را در پی داشت و باعث افت ارزش این طرح عظیم شده بود و متخصصین و مسئولین امر برای بر طرف کردن این موضوع باید چاره ای می اندیشیدند که نهایتا در تاریخ 1396/9/11 مصوبه ی دستورالعمل واگذاری عرصه ی واحد های مهر 99 ساله به متقاضیان تدبیر شد که در این راستا جهش بلندی برای خدمت رسانی عمومی و متقاضیان مسکن مهر صورت پذیرفت.

وطن خواهی خاطر نشان کرد، در این دستورالعمل با واگذاری عرصه (زمین) به مالکین به طور طبیعی،دیگر مردم سال‌های برای سالهای طولانی نام دولت را یدک نمی کشند، که از نگاه کلی جامعه بزرگترین حسن این مصوبه محسوب می‌شود.

محسن وطن خواهی ادامه داد، مالکین با خرید عرصه میتوانند سند_مالکیت تک برگی قدرالسهم خود را دریافت کنند که این موضوع باعث افزایش ارزش ملک و رونق در معاملات ملکی مسکن مهر می شود.به طور کلی دغدغه ی مالکین برای خرید و فروش بسیار زیاد بود که متقاضیان از آینده ی مسکن خود نگرانی هایی داشتند و در نوع مالکیت خود دچار سردرگمی شده بودند که این نگرانی جدی با این دستورالعمل پایان پذیرفت.

وی یادآورشد، یکی از بارزترین ویژگی های این دستور العمل که می‌توان به آن اشاره کرد این است که قیمت گذاری های عرصه با توجه به شرایط های مختلف و توان سنجی متقاضیان به صورت کارشناسی شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد و پس از تصویب کمیته ارزیابی به مرحله ی واگذاری میرسد،که طبق این مکانیزم،دقیق ترین قیمت ها با در نظر گرفتن نفع مردم استخراج شده و در نهایت خودمالکی واحدهای مسکن را برای ساکنین در پی دارد.

جالب توجه است که در این دستورالعمل شرایط بسیار ویژه برای متقاضیان خرید عرصه در نظر گرفته شده است که همه ی مردم بتوانند به طور قطعی مالک قدرالسهم خود از عرصه باشند؛که پیرو این مهم بسته ی حمایتی از خریداران عرصه مسکن مهر نیز ارائه گردیده که متقاضیان در صورت پرداخت نقدی شامل 30 درصد تخفیف خواهند شد.

در راستای خدمت رسانی عمومی و در نظر گرفتن شرایط مختلف اقشار ضعیف جامعه طبق بندهای حمایتی این دستورالعمل، افرادی که تحت پوشش نهادهای مختلف اعم از بهزیستی و کمیته امداد هستند شامل 20 درصد تخفیف علاوه بر دیگر امتیازات مطرح شده خواهند بود که این درصد در هر نوع الزام پرداخت چه نقدی و چه به طور اقساط به یک میزان دارای ارزش است.

در این دستورالعمل راهکار دیگری نیز برای کسانی که توان پرداخت نقدی را ندارند هم ارائه شده که بتوانند با پرداخت نقدی 20 درصد مبلغ کل و مابقی به طور اقساط 60 ماهه مالک عرصه خود باشند،که لازم به ذکر است چک های اخذ شده برای تقسیط همگی بدون احتساب ارزش افزوده و یا هر گونه سود خواهند بود و از زمان عقد قرار داد هیچ گونه اجاره زمین توسط شرکت دریافت نخواهد شد.

در این شرایط می‌بینیم که دولت عزم جدی برای خودمالکی متقاضیان واحد های مهر را دارد و این دستورالعمل به طور طبیعی به نفع مردم و گره گشای مشکلات و نگرانی های عمومی مالکین مسکن مهر است.

دانا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،خانه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman