مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خبر داد:

40 هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی هستند

40 هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۱

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۴۰ هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی است و در مجموع ۵۳ درصد از روستاهای استان مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، فرهاد سبحانی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 40 هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی است و در مجموع 53 درصد از روستاهای استان یعنی 54 هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به این که میانگین مقاوم‌سازی در استان بالاتر از میانگین کشوری است بیان کرد: اهمیت به مقاوم‌سازی روستاها به عنوان یک اولویت اساسی و مهم باید مبنای کار قرار گیرد و در این زمینه با تلاش‌های انجام یافته در طول یک سال گذشته این مشکلات رفع و رجوع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: اولویت‌بندی مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که روستا‌های واقع در حریم رودخانه و نیز واحد‌هایی که روی گسل قرار دارند در اولویت باشند تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

سبحانی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته تا ده سال آینده تمام واحد‌های روستایی مقاوم سازی می‌شوند و در این زمینه بهره‌مندی از مشارکت خیران به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و درصدد هستیم به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم و در امر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان از دیگر برنامه‌هایی است که درصدد هستیم در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده و با ارائه تسهیلات 40 میلیون تومانی در این زمینه ورود پیدا کرده و مشکلات موجود را برطرف کنیم.

سبحانی از صدور 96 هزار جلد سند روستایی در استان نیز خبر داد و گفت: در این زمینه نیز جزو استان‌های موفق کشور بوده‌ایم و در تلاش هستیم برای رفع مشکلات مردم موفق عمل کنیم.

تسنیم

برچسب ها:

مقاوم سازی ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman