با کمک فناوری چاپ سه بعدی انجام شد؛

ساخت خانه در 24 ساعت

ساخت خانه در 24 ساعت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

متخصصان یك شركت روسی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی توانستند یك خانه كوچك را درمدت 24 ساعت و با قیمت بسیار پایین بسازند. فرآیند ساخت این خانه شامل چاپ سه‌بعدی بخش‌های مختلف آن و مونتاژ این قطعات در محل بنای آن است.
به گزارش اخبار ساختمان، شركت Apis Cotr برای ساخت این خانه‌ها از یك چاپگر سه‌بعدی قابل حمل استفاده می‌كند كه توسط بنیان‌گذار آن طراحی و ساخته شده است.

كل فرآیند چاپ قسمت‌های مختلف خانه ازجمله دیوارها، پارتیشن‌ها و سایر اجزای آن كمتر از یك روز به طول می‌انجامد و پس از تكمیل خانه، چاپگر با استفاده از یك جرثقیل برداشته شده و در پایان كار سقف خانه نصب می‌شود. در انتهای كار نیز دیوارها و بخش‌های داخلی خانه نصب و در جای خود محكم می‌شوند.

تمام چاپگرهای سه‌بعدی كه تاكنون ساخته شده‌اند، قابل حمل هستند، به عبارت دیگر ابعاد كوچكی دارند و توانایی چاپ سه بعدی اشیایی با حجم كوچك را دارند؛ اما برای چاپ سه‌بعدی دیوارها و اجزای یك خانه به یك چاپگر بزرگ نیاز است. به همین علت نیكیتا چن یون تای مدیر عامل و بنیانگذار شركت Apis Cotr چاپگری را در مقیاس صنعتی تولید كرد كه قابلیت چاپ سه بعدی اجسام بزرگی مانند دیوارهای خانه را دارد.

هدف این شركت تولید سریع، كارآمد و ارزان قیمت خانه‌هایی است كه قابلیت سكونت را دارند و موجب تسهیل زندگی بسیاری از ساكنین زمین می‌شوند.

خانه‌هایی كه با استفاده از این فناوری ساخته می‌شوند، 175 سال عمر می‌كنند و هزینه ساخت آن‌ها تنها 10.134 دلار است.

ایرنا

برچسب ها:

ساخت ،خانه ،چاپ سه بعدی ،فناوری 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman