بررسی وضعیت مسکن مهر مناطق زلزله زده

بررسی وضعیت مسکن مهر مناطق زلزله زده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد: کار ساخت واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب به زودی به اتمام می‌رسد.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود شریفی در رابطه با آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکن‌ مهر زلزله‌زده اظهار داشت: تاکنون کار ساخت ۹ بلوک از پروژه مسکن مهر سرپل‌ذهاب به اتمام رسیده و ۱۲ بلوک باقیمانده نیز اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک کار آنها نیز به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۲ بلوک باقی مانده با مشکلی همچون آب و برق روبه‌رو هستند، گفت: از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم که هرچه زودتر این مشکلات را برطرف کنند تا کار بازسازی تمام شود.

مدیرکل راه شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه از تکمیل و مقاوم سازی ۲۴۰ واحد مسکن مهر شهرستان اسلام‌آباد غرب خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر ۲۲۰ واحد دیگر نیز تا پایان مهر امسال به پایان خواهد رسید.

شریفی با بیان اینکه "برای تکمیل ۲۶۰ واحد دیگر از واحدهای مسکن مهر اسلام‌آباد غرب با مشکل مالی روبه‌رو هستیم"، اظهار داشت: در صورتی که موانع پیش رو برداشته شود مشکل این واحدها حل و تحویل مردم داده خواهد شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می کنند.

ایرنا

برچسب ها:

بازسازی ،مسکن ،مهر ،زلزله 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman