مقاوم‌سازی مسکن روستایی بهبود می یابد

مقاوم‌سازی مسکن روستایی بهبود می یابد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۱ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۸

‌مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: نرم مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان از ۶۷ درصد موجود به ۸۰ درصد مقاوم‌سازی می‌رسد.
‌به گزارش اخبار ساختمان، مسعود رضایی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‎های زیرساختی تخریب شده در سیل استان، اظهار کرد: با مقاوم سازی ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی استان، نرم مقاوم سازی واحدهای روستایی استان از ۶۷ درصد موجود به ۸۰ درصد مقاوم سازی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده در یک ‎ هزارو ۹۶۹ روستا و شهرهای خسارت دیده استان انجام شده و ارزیابی ۴۶ هزار و ۶۶۹ واحد نیز انجام شده که ۳۵ هزار و ۳۴۲ واحد از این مجموع خسارت دیده بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: تسهیلات و بلاعوض در دو مرحله به واحدهای مسکونی خسارت دیده ابلاغ شد که در این دو مرحله یک ‎ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۳۰ میلیارد تومان نیز بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

رضایی اضافه کرد: لرستان به عنوان استان پیشتاز در کار بازسازی مطرح است.

وی با بیان اینکه دولت علی‎رغم تنگناهای مالی توجه ویژه‎ای به لرستان داشته است، افزود: دولت بالغ بر ۲ هزار میلیارد تسهیلات و اعتبارات در اختیار ما گذاشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بیان کرد: کار تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل عمدتا تمام شده است و کار بازسازی هم پیشرفت بسیار خوبی دارد.

رضایی ادامه داد: ۴۲ هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‎اند که تاکنون ۳۳ هزار واحد عقد قرارداد دریافت تسهیلات کرده‎اند.

وی عنوان کرد: ۱۰۲ هکتار زمین روستایی تملک و واگذار شد به خسارت دیدگان و بالغ بر ۳۵۰ مورد تغییر کاربری و ۸۷۰ مورد جابجایی متقاضیان داشتیم و ۲ سایت هم در پلدختر و معمولان جابجا شد و پیش‎بینی می‎شود که تا پایان سال کار بازسازی‌ها هم به اتمام برسد.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،مقاوم سازی ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman