بازار مسکن آمریکا در مرز ایجاد بحرانی بزرگ

بازار مسکن آمریکا در مرز ایجاد بحرانی بزرگ
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۱ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۸

نشریه کلرادو سان در گزارشی موضوع خانه‌های متحرک در ایالت کلرادو را مورد بررسی قرار می‌دهد که از دست دادن مالکیت این نوع منازل می‌تواند اقشار فقیر و جامعه مهاجران را با بحرانی جدید مواجه کند.
به گزارش اخبار ساختمان، خانه‌های متحرک در ایالت کلرادو بخش عمده‌ای از مسکن ارزان قیمت را تشکیل می‌دهند؛ با گرانتر شدن ارزش زمین در این ایالت شمار خانه‌های متحرک رو به کاهش است و مالکیت آنها از اشخاص به دست شرکت‌های خصوصی افتاده است.

منازل متحرک در کلرادو

به گزارش پایگاه کلرادو سان، در سراسر ایالت کلرادو جایی که بحران مسکن بر مناطق روستایی و شهری تاثیر می‌گذارد، نزاع میان ساکنان خانه‌های متحرک و صاحبان زمین‌ها به اوج خود رسیده است. صاحبان این منازل در جایی که خانه‌های آنها قرار دارد به مالکان زمین اجاره پرداخت می‌کنند و همین امر منجر به عدم تحرک و آسیب پذیری اقتصادی مستاجرانی است که قادر به جا به جا کردن خانه‌های خود و زندگی در مکان دیگری نیستند، می‌شود.

کاهش خانه های متحرک و از دست دادن مالکیت

خبرنگاران کلرداو سان به همراه ده‌ها رسانه خبری دیگر در تابستان از این خانه‌ها بازدید کردند و طی انجام یک پروژه معلوم شد که شمار خانه‌های متحرک رو به کاهش است چرا که مالکیت این منازل از اشخاص به سرمایه داران بزرگ فروخته می‌شوند.

ساکنان فقیر و مهاجر

بر اساس آمار‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بیش از ۹۰۰ پارک در سراسر ایالت کلرادو زندگی می‌کنند. بسیاری از ساکنان این خانه‌های متحرک کارگران فقیر کلرداو و مهاجران هستند که ده‌ها سال است از سوی دولت آمریکا نادیده گرفته شده‎اند.

تاریخچه ساخت خانه های متحرک

بر اساس اطلاعات اداره سرشماری آمریکا، ساخت خانه‌های متحرک به زمان قبل از جنگ جهانی دوم برمی گردد زمانی که درخواست برای مسکن سریع و ارزان برای سربازان رواج داشت.

به گفته کارشناسان، گرفتن این منبع مهم از مسکن ارزان قیمت و مالکیت مسکن برای خانواده‌های کم درآمد در آمریکا باعث تشدید بحران مسکن در این کشور شده است.

امیلی گورگول عضو شورای شهر فورت کالینز که از حامیان خانه‎های متحرک است می‌گوید، گرفتن مالکیت این خانه به معنای از بین بردن نیمی از رویا‌های شهروندان آمریکایی است.

ساکنان خانه‌های متحرک شکایت کردند که مالکان زمین می‌توانند آن‌ها را در عرض ۴۸ ساعت از محل استقرار خانه‎شان بیرون کنند.

در سراسر آمریکا ۲۰ میلیون شهروند این کشور در خانه‌های متحرک زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ در حدود ۱۰ درصد از سهام مسکن آمریکا که برای ساخت خانه استفاده شد به ۸.۵ میلیون نفر تعلق داشت که در این منازل زندگی می‌کردند.

ترس از دست دادن مسکن

ایشبل دیکنز وکیلی که به ساماندهی گروه‌های مالکان کمک کرده است می‌گوید ترس از دست دادن مسکن باعث می‌شود بسیاری از ساکنان ترجیح دهند سکوت کرده و شکایت نکنند. مهاجران نه تنها از بیرون شدن از خاک آمریکا هراس دارند بلکه مقامات می‌توانند در صورتی که آنها مشکلی در این کشور ایجاد کنند، وضعیت حقوقی آن‌ها را زیر سوال ببرند.

در حال حاضر بحران مسکن و عدم همکاری مقامات آمریکایی برای تهیه مسکن ارزان قیمت باعث شده تا شمار بسیاری از افراد از اقشار فقیر و جامعه مهاجران به خانه‌های متحرک روی بیاورند که از دست دادن مالکیت این نوع از خانه‎ها می‌تواند آنان را با بحرانی جدیدی رو به رو کند.

میزان

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،آمریکا ،خانه متحرک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman