از 29 شهریور تا 8 مهرماه؛

برگزاری نمایشگاهی با عنوان پیوستِ معماری و طبیعت

برگزاری نمایشگاهی با عنوان پیوستِ معماری و طبیعت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۳ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۷

رابطۀ چند سویۀ طبیعت، انسان و معماری در نمایشگاه هنری با عنوان «پیوستِ طبیعت و معماری» در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.
به گزارش اخبار ساختمان، نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان عنوان پیوستِ طبیعت و معماری روز جمعه ۲۹ شهریور در گالری آرتیبیشن افتتاح می شود و تا ۸ مهر ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون محمدعلی ترقی‌جاه، سمیرا دریا، مصطفی سلطانی، شنتیا ذاکرعاملی، زرین صلاحی، زهرا قراخانی، علی گلستانه، مرتضی گودرزی، روژانو محمدزاده، اهورا محمدی، ابراهیم فرجی، قاسم محمدی، منوچهر معتبر، میثم نژاد رسولی، مرجان نعمتی و آرمان یعقوب پور که همگی این آثار مناظری از تاثیر و تاثرات معماری و طبیعت را در بردارند به نمایش درخواهد آمد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: ارتباط با طبیعت ضروری‌ترین شرط برای هنرمند است، هنرمند خود به‌عنوان انسان بخشی از طبیعت در میان فضای طبیعی است و بین طبیعت و او ارتباط دائمی برقرار است. رابطه‌ای چندسویه که نه انسان را کورکورانه اسیر جبر جغرافیایی طبیعت می‌بیند و نه طبیعت را تمام و کمال مقهور انسان می‌کند تا به اختیارِ انسان طبیعت تسخیر ‌گردد. از این منظر بوده است که باغ‌های ایرانی به‌عنوان مهم‌ترین تجلیات تکریم طبیعت و معماری و تلفیقی از طبیعت، هنر و معماری را در خود گنجانده‌اند. گاه طبیعت الهام‌دهندۀ معماری و نقاشی، گاه نقاشی ایدۀ اولیۀ معماری شده، گاه معماری در طبیعت تاثیر بی‌شمار نهاده است.

نمایش و فروش آثار نمایشگاه پیوست معماری و طبیعت روز ۲۹ شهریور در آخرین جمعۀ شهریور برگزار خواهد شد. مخاطبین می‌توانند به مدت ۱۰ روز برای بازدید از این نمایشگاه به گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک ۶ مراجعه نمایند.

نمایشگاه راس ساعت ۱۷، روز جمعه ۲۹ شهریور ۹۸ افتتاح و تا ۸ مهر ادامه خواهد داشت و در روز افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۱، در ۹ روز بعدی از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم گشوده خواهد بود. همچنین آثار این نمایشگاه برای علاقه‌مندانی که در تهران سکونت ندارند به‌صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن(www.Artibition.net) به نمایش گذاشته خواهند شد.

ایرنا

برچسب ها:

نمایشگاه ،معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman