معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رفع مشکلات زیرساختی در بافت فرسوده

رفع مشکلات زیرساختی در بافت فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۶

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: به دنبال این هستیم تسهیلات بازسازی به صد هزار واحد مسکونی پرداخت و مشکلات زیرساختی و زیربنایی در بافت فرسوده برطرف شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدمحمد پژمان با بیان اینکه ۱۵۵۸ پروژه بازآفرینی در قالب اقدام ملی در دست اقدام قرار دارد، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر ۱۶۰ پروژه در سال ۹۷ آغاز شده و باقیمانده آن نیز امسال عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مقرر شده، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته صندوق توسعه ملی نیز برای این پروژه‌ها استفاده شود، گفت: از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته اختصاص یافته و ۱۲۰۰ میلیارد تومان مابقی به همراه ۱۶۰ میلیارد تومان از ردیف‌های دیگر اعتبارات عمرانی شرکت به این مبلغ اضافه می‌شود.

پژمان تاکید کرد: سه هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل صندوق توسعه ملی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که دو هزار و ۲۷۰میلیارد تومان آن برای اعطای تسهیلات است.

نقاط ضعف بافت‌های فرسوده شناسایی و راه حل‌های آن تدوین شود

وی با اشاره به کمبود سرانه‌های خدماتی در محلات هدف بازآفرینی بر لزوم ایجاد دسترسی و تسهیل حمل و نقل در معابر و خیابان‌های این محلات تاکید کرد و گفت: امیدواریم با بکارگیری سیاست‌های کارآمد در محدوده‌های هدف بازآفرینی و همچنین با طرح‌های اجرایی و اقتصادی، مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اطمینان در این زمینه ورود پیدا کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حوزه اجرای پروژه‌های روبنایی و زیرساختی در مناطق هدف بازآفرینی شهری، استان خراسان جنوبی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما در حوزه نوسازی وضعیت مطلوبی وجود ندارد که نیاز به همکاری بیشتر است.

پژمان یادآور شد: باید چالش‌ها و نقاط ضعف بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی و راه حل‌های آن تدوین شود و با تعامل مستقیم با مردم و سرمایه‌گذاران، خروجی کاملا اجرایی و اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین، در بازدید از بافت فرسوده و قدیمی بشرویه گفت: متاسفانه در راستای احیا بافت فرسوده شهر بشرویه هنوز طرح و هدف مشخصی تهیه نشده است و باید یک کارشناس در زمینه مطالعات این طرح مشارکت کند.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری بشرویه در راستای بسترسازی و جدول‌گذاری، سنگ‌فرش بافت تا حدودی اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

به دنبال این هستیم تسهیلات بازسازی به صد هزار واحد مسکونی پرداخت شود

پژمان با بیان اینکه اولین گام موثر که در بهبود بافت فرسوده در شهر بشرویه مورد توجه است، به ثبت رساندن املاک است، گفت: متاسفانه بعضی از این املاک از ابتدا سند ثبتی نداشته و این اقدام در مورد آن‌ها دشوار است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، همچنین در بازدید از بافت فرسوده فردوس گفت: این طرح‌ها با موضوعات مختلف شهری، تامین فضای سبز، فضای آموزشی و ورزشی در مناطق بافت فرسوده تعریف شده که عملیات اجرایی بخشی از آن آغاز و بخش دیگر در حال انعقاد قرارداد است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تسهیلات بازسازی به یک‌صد هزار واحد مسکونی پرداخت و مشکلات زیرساختی و زیربنایی نظیر تامین شبکه آب و فاضلاب و روشنایی در مناطق بافت فرسوده برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman