بررسی آمار تعرض شهرها به اراضی ملی

بررسی آمار تعرض شهرها به اراضی ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۵

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به آمار عملکرد ۳ ماهه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ایرانشهر، بوشهر و فارس در بحث تعرض پیشتازند و استان‌های خراسان شمالی و قم کم‌ترین تعرض به اراضی را داشته‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، سرهنگ پاسدار جواد خردمند با اشاره به عملکرد ۳ ماهه این یگان از ابتدای تیرماه، گفت: در ۳ ماهه دوم سال ۹۸ بر اساس بررسی‌های انجام شده ایرانشهر بیش‌ترین تصرفات و تعرضات در اراضی و استان‌های خراسان شمالی و قم کم‌ترین تعرضات را داشته‌اند، ایرانشهر بیش‌ترین تصرفات و تعرضات در اراضی و استان‌های خراسان شمالی و قم کم‌ترین تعرضات را داشته‌اند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ایرانشهر، بوشهر و فارس در بحث تعرض پیشتازند.

وی درخصوص آمار عملکرد ۳ ماهه یگان حفاظت بیان کرد: از ابتدای تیرماه ۹۲۵ مورد گزارش مردمی در خصوص تعرض به اراضی ملی داشتیم. در مجموع ۶۱۱ مورد تعرض به اراضی با حدود ۴۴۹ هکتار بوده است.

خردمند با بیان اینکه در این دوره ۳ ماهه ۲۷ مورد دستگیری اتفاق افتاده و تحویل مراجع قضایی شده‌ است، در خصوص اجرای احکام قطعی افزود: در موضوع اجرای احکام قطعی، ۶۳ مورد خلع ید، ۶۵ فقره ‌قلع و قمع و ۱۶ مورد تخلیه ملک داشتیم. همچنین در این مدت که فرماندهی یگان حفاظت را به‌عهده داشتم، ۲۰۴ هکتار از اراضی تصرف شده را رفع تصرف کردیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تعداد نیروهای به کار گرفته شده در این دوره ۳ ماهه گفت: در این مدت ۱۳۲۶ نفر نیروی یگان امداد و یگان ویژه از نیروی انتظامی و ناجا را به کمک طلبیدیم و در مجموع ۲۸۷۰ نفر از نیروها در ماموریت‌های این یگان حضور داشتند.

۴۵۰۴ هکتار رفع تصرف از ابتدای تشکیل یگان حفاظت

سرهنگ پاسدار جواد خردمند در خصوص آمار عملکرد این یگان از ابتدای فعالیت آن توضیح داد: از سال ۹۵ تا پایان شهریور ۹۸ حدود ۱۰ هزار گزارش مردمی دریافت کردیم. در این مدت ۹۸۲۷ مورد تعرض داشتیم که از این تعداد ۹۳۴۱ مورد آن رفع تعرض شده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان این تعرضات ۳۳۰ مورد دستگیری بوده که تحویل مرجع قضایی شده است، ادامه داد: در بحث اجرای احکام؛ ۷۴۲ مورد خلع ید، ۱۳۸۶ مورد قلع و قمع و ۲۵۸ مورد تخلیه ملک داشته‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن افزود: جمع احکام صادره از ابتدا ۲۱۸۶ مورد بوده است. همچنین در این مدت ۴۵۰۴ هکتار رفع تصرف داشتیم.

خردمند در پایان گفت: بیش‌تر موارد ذکر شده مربوط به قبل از تشکیل یگان بوده است و قبل از تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی، این تصرفات انجام شده بود که با تشکیل این یگان توانستیم این موارد را رفع تصرف کنیم.

پایگاه خبری وزارت راه

برچسب ها:

مسکن ،اراضی ملی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman