استاندار زنجان خبر داد:

احداث 10580 واحد مسکونی در زنجان

احداث 10580 واحد مسکونی در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۷ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۷

استاندار زنجان با بیان اینکه بازآفرینی فضاهای شهری مورد تاکید دولت است، گفت: در این راستا عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۵۸۰ واحد که در هفته دولت آغاز شده است در هشت نقطه استان و در ۷۸ هکتار زمین ساخته خواهدشد.
به گزارش اخبار ساختمان، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان افزود: از مجموع این واحدها ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب مسکن حمایتی، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده و بقیه به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به ساماندهی و ادغام برخی کارگروه‌ها در راستای کاهش تعداد جلسات و چابک‌سازی، اظهار داشت: ادغام کارگروه‌ها خوب است اما جلسات محوری مانند شورای برنامه‌ریزی و توسعه، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد بازآفرینی شهری که هر کدام یکی از پیشران‌های توسعه هستند باید به قوت خود پایدار و باقی بمانند.

حقیقی تاکید کرد: باید به SDI (زیرساخت داده‌های مکانی)، GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) و آمار به عنوان اساس و پایه‌های توسعه و پیشرفت جامعه، اهمیت و توجه ویژه‌ای قائل شد.

وی ادامه داد: اطلاعات نادرست، تبعاتی دارد که باید برای جلوگیری از آن به سمت اهمیت دادن به آمار، حرکت کرده و سندهای مرتبط را با توجه بیشتر، عملیاتی کنیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعیین تکلیف پسماند روی، گفت: پسماند از نظر بهداشتی، روانی و مسائل اجتماعی به مردم استان زنجان آسیب زده است که ورود مدیریت استان به این موضوع در جهت جلوگیری از آسیب‌ها و دفاع از منافع استان است.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها و حتی دستگاه‌های نظارتی باید در جهت تعیین تکلیف این پسماندها ضمن اجرای دقیق قانون، کمک و مساعدت کنند تا این پسماند برای موضوعات مهم و موثر در راستای توسعه استان استفاده شود.

حقیقی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها مرتبط با تشکیل کارگروهی باید پروژه‌هایی برای تعیین تکلیف پسماندها تعریف کنند تا ضمن جبران آسیب‌های وارده به استان، اقدامات توسعه‌ای معطل مانده از آفت این پسماندها نیز مجدد شروع شود.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند روی در سال جاری، خاطرنشان کرد: باید برای افزایش این مبلغ، تلاش شود زیرا بحث سنگینی بوده و به اعتبارات زیادی نیاز دارد.

استاندار زنجان پیرامون ساماندهی فضاهای اداری نیز گفت: ساماندهی فضاهای اداری و ساختمان‌های دولتی، مصوبه و تاکید هیات دولت است و از نظر شرعی و قانونی باید اجرا شود.

وی با تاکید بر ساماندهی فضاهای اداری، خاطرنشان کرد: فضای مورد نیاز هر دستگاه باید تامین شده و فضاها به طور عادلانه بین دستگاه‌ها تقسیم شود.

ایرنا

برچسب ها:

ساخت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman