مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد:

مشارکت در احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی

مشارکت در احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۷

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود ۲۴ هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح غیرمترقبه کشور با بیش از ۹۰۳ میلیارد ریال هزینه توسط بنیاد مسکن این استان احداث و مرمت شده‌است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود بدلی افزود: این واحدهای مسکونی در استان‌های قزوین، اردبیل، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی و کرمانشاه از حوادثی چون زلزله و طوفان آسیب‌دیده بودند، احداث و مرمت شدند.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۱۴۴ واحد از این تعداد با هشت میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال هزینه در منطقه زلزله‌زده رودبار و الموت بین سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۲ احداث شد.

وی بیان کرد: سه هزار و ۱۰۹ واحد نیز در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ با ۲۳ میلیارد ریال هزینه در منطقه زلزله‌زده اردبیل بازسازی شد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰ واحد نیز در منطقه زلزله‌زده بم توسط بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی بازسازی شد، اظهار داشت: این نهاد طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ حدود ۳۰۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال برای بازسازی مساکن بم و تحویل آن‌ها به متقاضیان هزینه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ با صرف ۲۵۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال هزینه در بازسازی ۲ هزار و ۹۸۸ واحد سیل زده و طوفان زده شهرستان «کنارک» از توابع سیستان و بلوچستان مشارکت کرد.

بدلی بیان کرد: یکهزار و ۹۵۶ واحد زلزله زده شهرستان هریس از آذربایجان‌شرقی نیز با ۳۱۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریلی هزینه طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ بازسازی و تحویل شد.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی احداث و تعمیر ۶ هزار و ۱۷۳ واحد مسکونی را در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است و هزینه این واحدها به زود جمع‌بندی و اعلام می‌شود.

تلاش مسوولان آذربایجان‌غربی در بازسازی مناطق زلزله‌زده می‌تواند الگویی برای اجرای طرح‌های استانی باشد و می‌توان از تجربه‌های این حادثه ناگوار برای مقابله با بروز حوادث ناگوارتر در استان استفاده کرد.

ساخت مسکن ایمن از دیگر راهکارهای مقابله با سوانح است و باید با تشویق روستاییان و ترویج ایمن‌سازی در روستاها این امر را گسترش دهیم.

در راستای تشویق روستاییان تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته‌ است، پیش از این سقف تسهیلات پرداختی به مساکن روستایی ۲۵۰ میلیون ریال بود که این رقم ۱۵۰ میلیون ریال بیشتر شده‌ است.

ایرنا

برچسب ها:

تسهیلات ،مقاوم سازی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman