مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد:

لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در یزد

لزوم رعایت استانداردهای ساختمان در یزد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد بر ضرورت پیشگیری از وارد شدن خسارت بر اثر حوادث طبیعی در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه رعایت آئین نامه 2800 باعث می شود ساختمان در زمان حوادث خسارت نبینند، در استانی زلزله خیز یزد باید اجرای این استانداردها با جدیت دنبال شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود شاکری شمسی در همایش تحلیل و بررسی وضعیت ساخت و ساز در استان یزد با حضور شهرداران، نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون ماده 99 و 100 به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان یزد حوادثی که امسال در اثر سیل در برخی از استان‌های کشور رقم خورد ناشی از بی توجهی به رعایت آئین نامه ساختمانی است.

وی اظهار کرد: بررسی آثار حوادث طبیعی در ماه های اخیر در کشور نشان داد که هر جا آیین نامه 2800 رعایت شده است، ساختمان ها بعد از حوادث طبیعی پابرجا مانده است.

وی ادامه داد: چرا سیلی که در شیراز رخ داد جان 21 نفر را گرفت و این اتفاق نتیجه تبدیل مسیل به جاده در 30 سال پیش بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان های استان در راستای کاهش خسارت وتلفات ناشی از بروز حوادث طبیعی گفت: اعضای این ستاد باید موضوع را جدی بگیرند چرا که اگر در اثر بی تفاوتی از موضوعی، حادثه ای رخ دهد در قبال آن مسئول هستند.

وی تاکید کرد: نباید حوادث را به پای قضا و قدر بگذاریم و کم کاری را دخیل ندانیم. ساخت و سازها همچنان ادامه دارد و زلزله های دیگری هم رخ خواهد داد از این رو شهرداران و اعضای کمیسیون ماده 99 و 100 باید جدی تر برخورد کنند تا جان و مال مردم ایمن بماند.

شاکری شمسی اظهار کرد: مردم می خواهند ساختمانی بسازند که کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان را داشته باشد. از این رو باید خلا های این مسیر را شناسایی کنیم تا همراهی مردم برای ساخت و سازهای استاندارد افزایش یابد.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ساخت و سازهای شهر یزد فاقد پروانه است باید دلیل آن بررسی شود و در ادامه سازمان ها و دستگاه های مقصر در این مسیر باید شناسایی شوند .

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد در ادامه با اشاره به زلزله خیر بودن استان یزد گفت: بیش از سه چهارم استان یزد روی گسل قرار گرفته و روزانه 3 تا 4 زمین لرزه با شدت 3 تا 4 ریشتر در استان وقوع می یابد از این رو باید برای حوادث احتمالی، آمادگی حاصل کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرهای استان با چالش ساخت و سازهای ناایمن مواجه هستند اظهار کرد: باید دقت کنیم که مردم مطمئن باشند که سقف بالای سرشان محکم است .

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman