برج هنر ایلام پاسخی به نیاز هنرمندان است

برج هنر ایلام پاسخی به نیاز هنرمندان است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۱ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۳

دغدغه‌ مشترک همه هنرمندان ایلام در هر رشته‌ای، فقدان زیرساخت‌های فرهنگی است، به طوری که کمتر هنرمندی است که از کمبود فضا برای فعالیت گلایه نداشته باشد، اما برج هنر اسلامی نویدبخش حل این مشکل و پاسخی مثبت به نیاز هنرمندان استان ایلام است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی‌اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: اجرای این پروژه از مرداد 1396 آغاز شده و مساحت عرصه و مساحت کل اعیان آن به ترتیب 1241 و 8009 متر مربع است.

وی با بیان اینکه تعداد طبقات این پروژه با احتساب زیرزمین 8 طبقه است و سینما، نگارخانه، رستوران، سالن اجتماعات، سالن تئاتر، کتابخانه، استودیو، ضبط، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار و غرفه تولیدات فرهنگی هنری در آن پیش‌بینی شده است، افزود: این طرح هم‌اکنون در مرحله ساخت اسکلت است و در این مرحله 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: مبلغ اجرای اسکلت بتونی شامل فنداسیون، تیر و ستون و سقف برای این طرح 44 میلیارد و 208 میلیون و 228 هزار و 107 ریال بوده است.

کاظمی گفت: معماری این طرح برگرفته از معماری سنتی و طرح لاله‌های واژگون به عنوان نمادی از منطقه زاگرس و زیگورات به عنوان یادگار تمدن ایلامی است و در جزئیات و تزئینات آن از صنایع دستی ایلام الگو برداری شده است.

وی، هدف از جانمایی این برج را قدمت محله و فضای سبز اطراف آن و از همه مهم‌تر احیاء بافت فرسوده و رونق‌بخشی مناطق قدیمی شهر عنوان کرد.

ایسنا

برچسب ها:

برج ،برج هنر ایلام ،معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman