جزئیات قیمت عرصه مسکن مهر در تهران

جزئیات قیمت عرصه مسکن مهر در تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۳

واگذاری زمین‌های مسکن مهر به مالکان از حدود یک سال قبل آغاز شده که با توجه به قیمت، موقعیت و شرایط واحد مسکونی در شهرهای مختلف، نرخ زمین نیز متفاوت است؛ هم‌اکنون قیمت عرصه یک واحد مسکونی در پرند ۶ تا ۹ میلیون تومان، در هشتگرد ۱۰ تا ۱۷ میلیون تومان و در پردیس ۳۱ تا ۴۸ میلیون تومان است.
به گزارش اخبار ساختمان، مالکیت قطعی بر واحدهای مسکن مهر از طریق خرید عرصه از حدود یک سال قبل آغاز شد. در شرایط کنونی هرکس که تمایل داشته باشد می‌تواند از مستاجری طولانی مدت دولت به مالکیت تغییر وضعیت بدهد. مسکن مهر با توجه به این‌که در زمین‌های دولتی احداث شد، دولت در این طرح مالک محسوب می‌شود و متقاضیان در واقع خانه‌های مهر را ۹۹ ساله اجاره می‌کنند.

بعد از آن‌که خرید و فروش مسکن مهر در دولت روحانی، آزاد و قراردادهادی پنج برگی ارایه شد، از مردادماه سال ۱۳۹۷ روند واگذاری عرصه نیز که زمینه اعطای سند مالکیت است کلید خورد. هم‌اکنون متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبالغی که البته به شکل اقساطی و با تخفیف ارایه می‌شود اقدام به دریافت سند تک برگی کنند.

مطابق اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، استقبال متقاضیان از خرید زمین (عرصه) مسکن مهر، چشمگیر بوده و هم‌اکنون در کلیه سایت‌های مسکن مهر در سراسر کشور این اقدام صورت می‌گیرد. حبیب‌الله طاهرخانی گفت که بیشترین استقبال در شهر جدید پردیس است و البته در شهرهای پرند و هشتگرد نیز شاهد تقاضای بالایی در این زمینه هستیم. او ایجاد ارزش افزوده و افزایش قیمت واحد مسکونی را مهم‌ترین دلیل برای دریافت سند عنوان کرد.

با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و به تبع آن نوسانات در شهرهای جدید، قیمت عرصه نیز هر از گاهی توسط کارشناسان رسمی دادگستری به‌روزرسانی می‌شود. منابع حاصل از فروش عرصه نیز به توسعه خدمات و زیرساخت‌های شهر مورد نظر اختصاص می‌یابد. در فرآیند تعیین نرخ کارشناسی، شرکت عمران نقشی ندارد و شرایط عمومی بازار، قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

با این حال گفته می‌شود قیمت فروش عرصه در شرایط فعلی حدود ۲۰ درصد نرخ واقعی آن است؛ چرا که طی حدود دو سال اخیر قیمت مسکن مهر افزایش قابل توجهی داشته است.

نرخ عرصه در پرند ۶ تا ۹ میلیون تومان

در شهر جدید پرند قیمت عرصه در اواخر سال گذشته بین شش تا ۹ میلیون تومان تعیین و البته هنوز به‌روزرسانی نشده است. نحوه‌ی پرداخت مبلغ قدرالسهم نیز به دو روش پرداخت نقدی شامل ۳۰ درصد تخفیف و هم‌چنین پرداخت اقساطی با ۲۰ درصد پیش پرداخت و الباقی به صورت اقساط پنج ساله و بدون بهره خواهد بود.

در همین رابطه وطن خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفته است: درآمد حاصله از فروش عرصه صرفا در سایت مسکن مهر هزینه می‌شود که این موضوع باعث تسریع در احداث مترو و ریل باس و افزایش خدمات رفاهی شهروندان در سایت مسکن مهر خواهد شد. ضمنا قیمت عرصه‌ی مسکن مهر پرند برای متقاضیان مربوطه یک سوم قیمت روز محاسبه شده است.

قیمت عرصه در هشتگرد ۱۰ تا ۱۷ میلیون تومان

هشتگرد اولین شهری بود که روند واگذاری زمین‌های مسکن مهر را آغاز کرد. ابتدا قیمت عرصه کمتر از هشت میلیون تومان بود اما با توجه به وعده افتتاح مترو گلشهرـ هشتگرد در شهریورماه و افزایش سرانه‌های خدماتی در این شهر طی ماه‌های اخیر، استقبال برای خرید عرصه افزایش پیدا کرده و نرخ‌ها به ۱۰ تا ۱۷ میلیون تومان رسیده است که احتمالا در آینده نزدیک مجددا شاهد اصلاح قیمت خواهیم بود.

محمدعلی حاجی زاده، نایب رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد می‌گوید: در شهر جدید هشتگرد افرادی که تقاضای خرید عرصه مسکن مهر را دارند با توجه به موقعیت و توپوگرافی واحد خود ۱۰ تا ۱۷ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. کسانی که مبلغ را نقدی بپردازند مشمول ۳۰ درصد تخفیف می‌شوند. کسانی هم که اقساطی پرداخت کنند ۲۰ درصد را نقد و مابقی را در اقساط پنج ساله می‌پردازند، کسانی هم که دست چک ندارند می‌توانند سفته بدهند.

مهلت یک هفته‌ای برای خرید عرصه با قیمت‌های کنونی در پردیس

با توجه به افزایش قیمت‌ها در پردیس، گفته می‌شود هم‌اکنون ارزش کل عرصه هر واحد نیز با توجه به موقعیت آنها از حدود ۳۱ میلیون تومان آغاز و به حدود ۴۸ میلیون و ۸۶۷ هزار تومان ختم می‌شود. این رقم به صورت نقد و اقساط با تخفیف‌های مختلفی از ۱۵ تا ۴۵ درصد با اقساط تا ۵ سال قابل پرداخت است.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از فرصت یک هفته‌ای مالکان واحدهای مسکونی پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید پردیس برای خرید عرصه خبر داد و به آنان توصیه کرد از این فرصت استفاده کنند.

او روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه گفته است: با اتمام این مهلت، مطابق قانون وظیفه داریم با قیمت کارشناسی روز عرصه‌ها را به مالکان واگذار کنیم و چون مهلت ارزیابی طبق قانون سه‌ماهه اعلام شده است باید این ارزیابی‌ها را مجددا انجام دهیم.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،عرصه ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman