معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افتتاح بیش از یک میلیون مسکن مهر

افتتاح بیش از یک میلیون مسکن مهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۲

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به سازمان بهزیستی،کمیته امداد و نیروهای مسلح خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی نبیان در حاشیه نشست خبری که در سازمان ملی زمین ومسکن برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره زمان تکمیل خانه های طرح مسکن مهر، گفت: مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل و به مردم واگذار می شود.

وی گفت: تلاش ما این است که تا ابتدای سال آینده نیز پرونده های مشکل دار و حقوقی مسکن‌ مهر حل و فصل شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی پیگیری های جدی را برای تامین مسکن اقشار جامعه انجام داد و در همین راستا تکمیل مسکن مهر و اهتمام برای واگذاری واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال به مردم هدف اصلی قرار گرفت.

نبیان ادامه داد: در راستای این هدف، پروژه مسکن مهر در سه حوزه مختلف پیگیری جدی شد؛ اولین حوزه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که همکاران ما در بنیاد مسکن مشغول تکمیل آن هستند و در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه پیگیری و تحویل آن را به مردم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که از ۲۶ بهمن سال گذشته تا ۲۹ اسفند برنامه اجرایی تکمیل مساکن مهر استان به استان پیگیری و برنامه اجرایی آن در سال ۹۸ تعیین شد.

نبیان گفت: بر این اساس تمام پروژه های مسکن مهر در سطح کشور به اتمام می رسد مگر واحدهای مسکن مهری که دچار مشکلات حقوقی هستند و در مراجع قضایی پرونده مفتوح دارند که تکمیل آنها ممکن است مقدار زمان بیشتری طول بکشد. البته تعداد این واحدها خیلی زیاد نیست.

وی خبر داد که با مدیران استانی جلسات مختلفی برای حل مشکل پرونده های مفتوح برگزار شده است؛ ضمن اینکه همه موانعی که باعث می شد این خانه‌ها به دست مردم نرسد نیز برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در مناطقی ساخته شده که فاقد متقاضی است. سال گذشته در بودجه سال ۹۷ ردیفی در نظر گرفتیم که واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به کمیته امداد و بهزیستی ارائه شود و از این طریق در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی خبر داد که این واحدها در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر هستند.

نبیان توضیح داد که تعداد واحدهای مسکن بدون متقاضی تا سال قبل ۶۰ هزار واحد بود.

وی با اشاره به تفاهمنامه جدید وزارت راه با با نیروهای مسلح برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح گفت: از آنجایی که کارکنان خدوم نیروهای مسلح در شهرستان ها و مناطق مرزی حضور دارند بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی نیز به نیروهای مسلح ارائه می شود.

نبیان خبر داد که واگذاری مساکن مهر بدون متقاضی به کمیته امداد، بهزیستی و نیروهای مسلح درحال انجام است و بر این اساس هر روز بر تعداد واگذاری واحدهای فاقد متقاضی به مردم اضافه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۶۱۷ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر افتتاح شده است و ۲۰ هزار و ۲۹۹ واحد آماده افتتاح است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman