با هدف ارتقای محیط زیست پایدار؛

قزوین صاحب مدرسه سبز می شود

قزوین صاحب مدرسه سبز می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۳۸ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: با هدف ارتقای محیط زیست پایدار ساخت مدرسه سبز در فضای 5900 مترمربعی با 18 کلاس و اعتبار 27 میلیارد تومانی برآورد طی دوسال ساخته خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، عسگرعلی جوانبخت با اشاره به ساخت مدرسه سبز در قزوین بیان کرد: مدرسه سبز مرتبط با محیط زیست، محیط پایدار و بهینه سازی مصرف انرژی است. اهداف این مدرسه این است بتوانیم هم به لحاظ ساختار طرح و معماری اسلامی ایرانی و هم به لحاظ رعایت استانداردهای لازم این مدرسه را برپا کنیم.

وی گفت: شاخصه‌های این مدارس، تعبیه زمینی گرمایی، مدیریت آب‌های خاکستری، تهویه هوای داخلی کلاس، کاهش آلاینده‌های صوتی در کلاس و راهکارهای کاهش منابع آلاینده و دودکش های خورشیدی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اظهار کرد : همچنین رعایت قوانین آتش نشانی، ایجاد راههای ورود ماشین‌های امدادی به محیط مدرسه و انعقاد تفاهم نامه‌ با سازمان محیط زیست، آتش نشانی، بهداشت محیط و ... از دیگر اهداف ساخت مدرسه سبز است.

جوانبخت عنوان کرد: بحث آموزش و پرورش امری بسیار مهم است اما استاندارد سازی مدارس در مرتبه اول اولویت قرار ندارد. اگر آموزش و پرور ش و دانش‌آموز مهم است باید این امر در الویت نخست مسئولان ارشد استان قرار گیرد در حالی که آمارها چنین چیزی را بیان نمی کند.

وی افزود: قرار است است 246 هزار دانش آموز و 16 هزار معلم در این مدرسه آموزش داده شوند تا مسایل مربوط به محیط زیست در این مدرسه به عنوان الگو انجام شود تا شاخصه های فرهنگ مدارس سبز را در سایر مدارس استان به مرور نهادینه و اجرایی کنیم.

جوانبخت با اشاره به مدرسه سبز قزوین گفت: این مدرسه در فضایی 5900 مترمربعی، دارای 18 کلاس درس و با اعتبار 20 میلیارد تومان برآورد اولیه و 27 میلیارد تومان برآورد نهایی طی دوسال ساخته خواهد شد که در دو استان دیگر از جمله سیستان و تهران اجرا می شود.

ایلنا

برچسب ها:

ساخت ،مدرسه سبز ،معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman