لزوم توجه به مصالح بومی در روستاها

لزوم توجه به مصالح بومی در روستاها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۰۵ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باید به مصالح بومی و حفظ منظر روستایی توجه داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، سجاد صنعتی‌منفرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستاها، توجه به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای روستایی نقش مهمی در افزایش کیفیت سکونت‌گاه‌های محلی دارد، ادامه داد: در همین راستا نظام فنی و مهندسی روستایی، با 134 ناظر دارای صلاحیت و 12 دفتر فنی و مهندسی برای طراحی واحدهای مسکونی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی، زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به ارائه خدمات فنی و مهندسی در سطح روستاهای استان، افزود: هدف اصلی از اجرای نظام فنی روستایی و دفاتر روستایی، ترویج اصول ساختمان‌سازی و رشد آگاهی عمومی، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد و بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی است.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستاها توجه به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ضروری است و در این راستا استفاده از مصالح بومی و توجه به منظر روستا در طراحی نمای ساختمان و زیبایی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، یادآور شد: ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض، نظارت بر ساخت و ساز پروژه‌های بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی مناطق آسیب‌دیده، ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌موقع در بازسازی مناطق سانحه‌دیده، اجرای پروژه‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی و انجام پروژه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های بازسازی و مسکن روستایی، از سوی این اداره‌کل پیگیری و اجرا می‌شود.

ایسنا

برچسب ها:

مقاوم سازی ،مصالح ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman