در جلسه هیأت دولت به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد؛

تصویب آیین‌نامه احیای بافت‌های فرسوده

تصویب آیین‌نامه احیای بافت‌های فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه(۱۰ شهریور) آیین‌نامه اجرایی عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین احداث واحدهای مسکن اجتماعی و حمایتی را تصویب کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد تا سقف مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال، حداکثر ظرف سه ماه از زمان ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن اقدام نماید.

دولت همچنین بانک مسکن را مکلف کرد نسبت به اعطای وام به متقاضیان ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، مسکن مهر و واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده با معرفی وزارت راه و شهرسازی به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

همچنین به موجب آیین‌نامه فوق، شرکت و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف شدند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکونی مهر در هر مجتمع و یا بلوک مسکونی به صورت جمعی یا انفرادی، نسبت به واگذاری قطعی عرصه زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود به قیمت کارشناسی روز، به صورت نقد و یا نقد و اقساط اقدام نمایند.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

ایسنا

برچسب ها:

بافت ،فرسوده ،بازآفرینی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman