معرفی معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

معرفی معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۳۹ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۵

معماری مدرن، امروزه در حال پیشرفت بوده و هر روزه جذابیت بیشتری پیدا می کند. استفاده از شیشه در نماکاری ساختمان ها از دیرباز مورد استفاده بوده ولی امروزه شگفتی و جلوه بیشتری به فضای شهرها داده است.
به گزارش اخبار ساختمان، در این بخش قصد داریم شما را با برخی از سازه های مشهور دنیا که از شیشه برای نمای ساختمان خود استفاده کرده اند و جز معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا به شمار می آیند، آشنا سازیم.‎

ساختمان باغ گیاه شناسی کوریتیبا


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

این ساختمان الهام گرفته از کاخ کریستال قرن ۱۹ در لندن می باشد و در اسل ۱۹۹۱ افتتاح گردید. این ساختمان بسیار زیبا در مرکز کوتیبیا واقع شده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن منطقه به شمار می آید. در این باغ انواع گونه های گیاهی قابل مشاهده می باشد. ساختمان این باغ تماما از فلز و شیشه ساخته شده است.

کارگاه انستیتو کاگاوانا توکیو


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

این ساختمان کاملا شیشه ای در محوطه انستیتو تکنولوژی کاگاوانا واقع شده است. طراح این اثر فردی به نام جوانا ایشیگامی بوده که این اثر که شفاف ترین بخش این مرکز می باشد را خلع نموده است. این بنا، ساختمانی است با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع که تماما از پنل های شیشه ای و ستون های فلزی سفید ساخته شده است و یکی از معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا به شمار می آید.

هتل دابلیو بارسلونا


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

همان طور که می دانید شهرهای اسپانیا از لحاظ معماری قرون وسطی و نیز معماری مدرن، زبانزد خاص و عام می باشد. هتل دابلیو ( W Hotel) که در خط ساحلی بارسلونا قرار دارد، یکی از نمادهای پیشرفته و مدرن معماری در این شهر و یکی از معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا به حساب می آید. چرا که این هتل ۵ ستاره که در سال ۲۰۰۹ افتتاح گردید طوری طراحی گردیده که به خاطر وجود شیشه های به کار رفته در نمای آن، اجازه ورود حداکثر نور خورشید به داخل ساختمان را داده است. این هتل یکی از زیباترین هتل ها در سراسر جهان بوده که تماما از شیشه در نمای سازه آن به کار برده شده است.

بنیاد نما و آوای هلند


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

ساختمان بنیاد نما و آوا که توسط شخصی به نام ویلم یان نویتلینگز و همکار او طراحی گشته است، در شهر هیلفرسوم هلند واقع شده است. این ساختمان ۱۰ طبقه به صورت یک مکعب ساخته شده که اطراف آن با پنل های شیشه ای طراحی گشته است. کاربری این ساختمان در واقع موزه ای است که در آن وسایل صوتی و تصویری که در کشور هلند تولید می شود را به نمایش می گذارند.

منزل فارنزورث


این ساختمان که توسط لودویش میس فن در روهه طراحی شده . در سال ۱۹۵۱ ساخته شده است. این خانه در واقع یک اتاق برای استراحت دکتر فارنزورث بوده است که از سال ۲۰۰۶ به عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است و امروزه به عنوان موزه می توان از آن بازدید کرد. در طراحی این خانه استفاده از شیشه و سازگاری رنگی فلز به کار رفته در آن کاملا با طبیعت جنگل اطراف آن همپوشانی داشته و اثری زیبا را به جای گذاشته است.

مرکز وزارت بهداشت باسک، بیلبائو


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

این مرکز بهداشت در اسپانیا طوری طراحی گردیده است که اکثر افراد آن را با یک موزه یا اثر هنری اشتباه می گیرند در حالی که در واقعیت این بنا یک ساختمان اداری می باشد که از ۱۳ طبقه تشکیل گشته و مقر اصلی اداره بهداشت باسک در آن قرار دارد.

این ساختمان یکی از مهم ترین و در عین حال زیباترین ساختمان های اسپانیا و نیز از معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا می باشد که در طراحی مدرن خود از شیشه استفاده نموده است که خود باعث طراحی خاص هرچه بیشتر آن شده است. شیشه های به کار رفته در نمای این ساحتمان باعث هدایت نور خورشید به داخل شده و باعث روشنایی داخل ساختمان می شود.

تبر سنت ماری ۳۰، لندن


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

این ساختمان که به برج Gherkin نیز معروف است توسط شخصی به نام نورن فاستر طراحی گشته و یکی از بلند ترین برج های لندن می باشد که از ۴۱ طبقه تشکیل شده است. درساخت این ساختمان از صفحات شیشه ای گسترده ای استفاده شده است که نور و گرمای زیادی را به داخل ساختمان منتقل می کند.

جالب است بدانید که مصرف انرژی در این ساختمان نسبت به بناهای مشابه آن بسیار پایینتر می باشد. این بنا در سال ۲۰۰۴ موفق به کسب جایزه استرلینگ، نشان سلطنتی معماری بریتانیا شد.

مرکز ملی هنرهای نمایش پکن


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

این ساختمان که لقب تاتر ملی بزرگ را نیز از آن خود کرده است یکی از انواع اولیه معماری مدرن و یکی از معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا می باشد که در شهر پکن و در سال ۲۰۰۷ توسط شخصی به نام پاول اندرو طراحی شده است.

ساخت این بنا به وسیبه شیشه و تیتانیوم بوده است و با توجه به شکل خاص خود در میام مردمان محلی به ” تخم مرغ بزرگ” مشهور است. در اطراف این بنا دریاچه مصنوعی وجود دارد که خود به زیبایی این ساختمان افزوده است. این بنا، کاربری چند منظوره دارد. در این مرکز یک سالن کنسرت، خانه اپرا، سالن تاتر و ..وجود دارد که ضرفیت آنها به ۵۰۰۰ نفر می رسد.

خانه رقصان پراگ


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

این بنا که با نام جینجر و فردی نیز شناخته می شود یکی از جالب ترین و خاص ترین نمونه های معماری مدرن به شمار می رود. این بنا در اسل ۱۹۹۶ در پراگ و در نزدیکی رودخانه ولتاوا ساخته شد.

نمای ساختمان یاد آور رقص های معروف فردی و جینجر می باشد و به راحتی می توانید دو نفر که در ححال رقص می باشند را در معماری این بنا مشاهده نمایید. این ساختمان شیشه ای در سال ۱۹۹۶ جایزه بهترین طراحی سال از مجله تایم را از آن خود کرد.

هرم لوور پاریس


معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا

هرم لوور که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد یکی از معروف ترین سازه های شیشه ای دنیا به شمار می آید و در ورودی قسمت مدرن موزه لوور قرار دارد. همچنین هرم لوور پاریس از جنجالی ترین بناهای سراسر جهان به شمار می آید. چرا که بسیاری از افراد معتقدند این بنای شیشه ای و مدرن، باعث مخدوشی چشم انداز و معماری سنتی موزه لوور شده است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman