مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد؛

لزوم برخورد با ساختمان‌های دارای نمای غیرقابل نفوذ

لزوم برخورد با ساختمان‌های دارای نمای غیرقابل نفوذ
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۷ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۳

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به استفاده از مواد قابل اشتعال در نمای برخی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی با ساختمان‌هایی که دارای نماهای غیرقابل نفوذ هستند، برخورد سختگیرانه دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی داور (مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران) درباره استفاده از مصالح و مواد قابل اشتعال در نمای ساختمان‌ها گفت: تعداد ساختمان‌هایی که در نماهای آن‌ها از مواد قابل اشتعال استفاده شده متاسفانه در تهران قابل توجه است و تعداد این ساختمان‌ها برای سازمان آتش‌نشانی قابل احصاء است.

وی با بیان اینکه در یک برهه زمانی استفاده از مواد قابل اشتعال در نمای ساختمان‌ها زیاد شده و این ساختمان‌ها ساخته شدند، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر سخت‌گیری زیادی در خصوص مواد بکار رفته در نمای ساختمان‌ها در شهرداری تهران می‌شود و کمیته نمای شهرداری به شدت بر این موارد نظارت می‌کند، این نظارت‌ها باعث عدم بکارگیری اینگونه مواد و مصالح در نمای ساختمان‌ها نیست بلکه اصلاحی است که در خصوص وضعیت ساختمان‌ها شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه نمای ساختمان باید از مواد غیرقابل اشتعال یا کند اشتعال باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه ساختمان‌هایی که در گذشته ساخته شده و از مصالح قابل اشتعال استفاده کرده‌اند شرایط سختی دارند. ما به این ساختمان‌ها تذکرات لازم را در خصوص ایمنی ساختمان‌هایشان داده‌ایم.

داوری با اشاره به نماهای غیرقابل نفوذ در ساختمان‌ها گفت: متاسفانه در شهر تهران ساختمان‌هایی که دارای نماهای غیرقابل نفوذ نیز هستند، بسیار وجود دارد یعنی نماهایی که در طبقات‌شان در بخش نما باز شو ندارند و ما به سازندگان ساختمان‌ها و منازل مسکونی توصیه می‌کنیم از ساخت چنین نماهایی برای ساختمان‌ها پرهیز کنند، چراکه سازمان آتش‌نشانی بسیار سخت‌گیرانه با این نماها برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی به روز حادثه نیز فکر می‌کند از همین‌رو همه نماها باید بازشویی به بیرون داشته باشند و چنانچه نداشته باشند ما با آنها برخورد خواهیم کرد. درخصوص نماهای قابل اشتعال در ساختمان‌ها نیز توصیه ما این‌گونه ساختمان‌ها این است که آمادگی ساختمان را در مواجه به حوادث با تمهیداتی که در ساختمان قابل اجراست افزایش دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ضوابط جدید کمیته نمای شهرداری نظرات سازمان آتش‌نشانی نیز پرسیده می‌شود و یکی از الزاماتی که حتما باید در ساختمان‌ها رعایت شود باز شو بودن نمای ساختمان است. برای ساختمان‌های قدیمی نیز ما دستورالعمل‌های اصلاحی را تدوین و به این ساختمان‌ها اعلام می‌کنیم. البته این ملاحظات را داریم که بار مالی فراوانی به شهروندان وارد نکنیم.

ایلنا

برچسب ها:

ساختمان ،نما ،شهرداری ،مصالح 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman