در هفته دولت انجام خواهد شد؛

افتتاح 705 پروژه در همدان

افتتاح 705 پروژه در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۳

استاندار همدان با اشاره به احداث 7000 واحد مسکونی در همدان گفت: در هفته دولت 705 پروژه با 11 هزار میلیارد ریال در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
به‌گزارش اخبار ساختمان، سیدسعید شاهرخی در جمع خبرنگاران، با تبریک هفته دولت، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم برای گفت‌وگوی بیشتر با مردم و بیان توسعه استان و رفاه بیشتر مردم است. یکی از اولویت‌های ما توجه به معیشت و اشتغال است و فلسفه وجود و حضور ما برای خدمت به مردم است بنابراین آنچه در اختیار ما است باید در جهت منافع مردم به کار گرفته شود و اساساً دولت‌ها برای همین منظور انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد: در دولت دوازدهم در ابتدا در روندی بودیم که رشد اقتصادی کشور قابل توجه بود و در خیلی از موضوعات گشایش فراوانی ایجاد شده بود و دولت براساس عهدی که بسته بود در سیاست خارجی و داخلی برنامه مبنا ایران هراسی و تعامل با همه دنیا با حفظ منافع و چهارچوب‌های خودمان بود که منتج به برجام شد.

اصحاب رسانه یک فرصت بی بدیل در جریان توسعه هستند

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه یک فرصت بی بدیل در جریان توسعه هستند، اظهارکرد: بدون وجود این نهاد و اصحاب رسانه نه سرعت کار آنچه خواهد بود که می‌خواهیم و نه دقت کار و نه امکان اصلاح روش را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه استان همدان نخستین و تنها استانی است که سند اطلاع‌رسانی را دارد، افزود: توصیه بنده به دستگاه‌های اجرایی این است که به هر نحوی که ممکن است همراهی و همکاری و توجه اصحاب رسانه را در انجام رسالت خود جلب کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه برجام شرایطی را به وجود آورد که چهره مکار آمریکا نشان داده شود، ادامه داد: برجام فرصت‌های قابل توجهی را در اختیار ایران قرار داده و شتاب توسعه را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری و اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در صف اول جنگ اقتصادی با آمریکا و صبر و استقامت مردم باعث شد آمریکا نتواند به اهداف شومی که طراحی کرده بود، نرسد.

شاهرخی افزود: هر زمانی که فشار بر مردم و کشور زیاد شده وحدت و یکپارچگی را از سوی مردم و مسئولان شاهد بوده ایم که قطعا پیروز این جنگ اقتصادی ملت ایران خواهد بود.

پیش‌بینی 5000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال جاری

وی با بیان اینکه یکی ازمسائل مهم که در استان دنبال می‌شود، توجه به اشتغال و معیشت مردم است، گفت: چون توجه دشمن به اقتصاد بوده است تمام تلاش خود را بر روی واحدهای تولیدی گذاشته ایم و تلاش کردیم واحدهای تعطیل به تولید برگردند.

استاندار با تأکید براینکه هیچ واحدی صنعتی در استان نیست که به علت تحریم ها تعطیل شده باشد، یادآور شد: واحدهای تولیدی به دلایل مختلف تعطیل شده بودند اما واحدی ناشی از تحریم ها تعطیل نشده است و به لحاظ مالی به خوبی توانستیم تجهیز کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری جدید در فرصتهای استان در دستور کار است، اظهارکرد: پیش بینی شده امسال 5000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و آمار 5 ماهه بسیار قابل توجه است.

نرخ مشارکت اقتصادی همدان 44 درصد است

وی با تأکید بر ارتقاء واحدهای تولیدی که کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند، افزود: نیاز است سرمایه‌گذاری جدیدی در این طرح ها صورت بگیرد که در استان همدان به سرعت در حال انجام است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه احیای واحدهایی که از سابق تا کنون تعطیل شده‌اند از محورهای تدوین شده در استان است، بیان کرد: برخی از این واحدها قابل احیا در همان کالا هستند و برخی لازم دارند به لحاظ ساختاری تجدید قوا شوند و بانکها را مکلف کرده ایم که این واحدها را به کار برگردانند.

وی گفت: در حوزه اقتصادی شاخص‌های عمومی استان گویای این است که نسبت به استانهای دیگر شرایط مطلوبی داریم اما به این شرایط موجود اکتفا نخواهیم داشت و باید با سرعت مسیر توسعه استان را پیش ببریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردم استان همدان مردمی اهل کار هستند، اظهار کرد: آنهایی که توان کار دارند و به دنبال کار می‌گردند نرخ اشتغال بالاتری دارند به طورکیه نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار سال گذشته 42 درصد بوده و امروز 44 درصد است.

نرخ بیکاری همدان در پایان سال گذشته 9.6 بوده است

استاندار همدان با بیان اینکه نرخ بیکاری همدان در بهار 6.1 درصد بوده است، تأکید کرد: در هر فصل نرخ بیکاری گرفته می شود و مجموع آن نرخ بیکاری هر استان است که نرخ بیکاری درپایان سال 97 استان همدان 9.6 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه براساس نرخ بیکاری استان تعداد بیکاران 53 هزار نفر است قطعا نباید احساس شوند در استان بیکاری وجود ندارد، خا طرنشان کرد: اینکه با قاطعیت بگوییم استان به مثابه یک کارگاه اجرایی است اغراق نکرده ایم به طوریکه میلیارد ها تومان پروژه در استان درحال اجراست.

وی با بیان اینکه راه آهن همدان و ملایر را ظرف مدت کوتاهی انجام خواهد شد، یادآور شد: ایستگاه درون شهری همدان نیز در حال انجام است که به زودی یک ایستگاه مدرن خواهیم داشت.

تجهیز فرودگاه همدان بعد از بازگشت حجاج

استاندار همدان با تأکید بر اینکه بعد از برگشت حجاج از فرودگاه همدان، مصمم هستیم از این ظرفیت برای همدان و منطقه استفاده کنیم، اظهار کرد: در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشور به بنده اعلام کردند به واسطه هماهنگی و همراهی همدان در اعزام حجاج، بعد از سفر حجاج این فرودگاه را تجهیز و پروازهای داخلی و خارجی را در این فرودگاه دایر کنیم.

وی با بیان اینکه در زیرساختهای اقتصادی 3 منطقه با کارکرد فرا استانی و فرا منطقه ای درحال اجراست، افزود: شهرک بنک‌داران همدان که پیشرفت مناسبی را داشته است و شهرک مبتنی بر فناوری‌های برتر در همدان درحال کار است که بستر را برای سرمایه‌گذاری و حضور دانشمندان در عرصه علوم نو فراهم خواهد کرد و آماده واگذاری است .

شاهرخی گفت: یکی از ظرفیت‌های راکد استان همدان منطقه ویژه جهان آباد بود که هم اکنون بیش از 1000 هکتار آماده واگذاری است و این منطقه شکوفایی را در کشور ایجاد کند.

استاندار همدان با تأکید بر توسعه گردشگری سلامت در همدان، اظهارکرد: 756 پزشک عمومی و 560 متخصص و 42 فوق تخصص در استان همدان داریم که بسیاری از آنها پزشکان حاذقی هستند که پنجه های طلایی دارند و باید بتوانیم گردشگری سلامت را به دنیا و کشورهای آسیایی و منطقه معرفی کنیم.

راه اندازی مرکز جامع سرطان در سال آینده

شاهرخی از راه اندازی مرکز جامع سرطان در سال آینده خبرداد و گفت: مرکز جامع سرطان همدان با کمک خیر و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا شروع شده که امیدواریم در سال آینده راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال بیمارستان فوق تخصصص و مهم 1000 تختخوابی در همدان هستیم، ادامه داد: پروژه فازدوم بیمارستان فاطمیه و بیمارستان اکباتان به عنوان بیمارستان مادر در حال ساخت است.

پیوند اعضا به صورت تخصصی در همدان

استاندار همدان با تأکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت می‌کند، تصریح کرد: بهترین و پیچیده‌ترین خدمات در این دانشگاه صورت می‌گیرد و به دنبال این هستیم که پیوند اعضا را به صورت تخصص در همدان داشته باشیم.

وی درباره انتقاداتی که به برنامه‌های روز همدان وارد شده است، افزود: برای روز همدان به وظیفه خود عمل کردیم و بنده همه وقت را صرف تشریح عظمت و جایگاه همدان در تاریخ بشریت کردم اما طبیعتاً خود همدانی ها هم باید به همین نسبت نقش آفرینی کنند.در استان روز ملایر و تویسرکان را هم داریم و بنده در این مراسمات شرکت می‌کنم باید ضعف ها استفاده کنیم وبه نقاط قوت برای سالهای آینده تبدیل کنیم.

احداث 7000 واحد مسکونی در همدان

شاهرخی با اشاره به برنامه های دولت در زمینه مسکن، اظهارکرد: 3 طرح همزمان با سایر کشور در حال اجرا بوده و قرار است 7000 واحد مسکونی در استان همدان احداث شود.

با بیان اینکه در 2018 نگاه ها به همدان تغییر کرد، افزود: همدان در کشور بخشی از جایگاه بلند خود را در رویداد 2018 پیدا کرد و برنامه های مفصلی برای برافراشته نگه داشتن این پرچم داریم و طرح تکمیلی برای غار علیصدر در نظر گرفته ایم که در آینده رونمایی خواهد شد.

پروژه‌های راکد تعیین تکلیف شوند

استاندار همدان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر راکد ماندن پروژه های عصرطلایی هگمتانه و پرشین یاقوت، خاطرنشان کرد: به شخصه به دنبال پروژه‌های عصر طلایی و پرشین یاقوت و سایر پروژه‌های استان هستم و حتما باید تعیین تکلیف شوند.

شاهرخی درباره پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، نیز تأکید کرد: بحث آب همدان جدی است و انتقال آب شرب همدان تعطیل نیست و درحال انجام است اما هم اکنون مشکلی درزمینه تأمین آب شرب همدان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان را باید با فکر و مدیریت راهبری کنیم بنابراین سند راهبردی برای استان تنظیم کردیم، گفت: ارزیابی‌ها در 4 ماهه اول سال مؤید این است که این سند درحال اجراست. در حوزه اشتغال آخرین آماری که در سامانه ثبت شده است بیش از 8000 نفر است.

اجرای 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه سنگ در همدان

استاندار همدان با تأکید براینکه ذخایر معدنی استان همدان 1.7 میلیارد تن است، بیان کرد: 30 نوع از این ذخایر در استان همدان برداشت می‌شود و فرآوری سنگ در گونه‌های مختلف در سند راهبردی استان دیده شده است و درحال حاضر 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه سنگ و فروسیلیس در دست اجرا و آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه 550 واحد تولیدی و اقتصادی در استان درحال ساخت است، گفت: 162 واحد راکد صنعتی و 151 واحد در بخش کشاورزی راکد است.

شاهرخی با تأکید براینکه برای احیای واحدهای راکد برنامه ریزی شده است، ادامه داد: 991 واحد فعال در استان داریم که بین 30 تا 60 و 60 درصد به بالا فعالیت دارند که به دنبال افزایش راندمان این واحدها هستیم.

وی با بیان اینکه 60 واحددر حوزه صنعت و 17 واحد کشاورزی توسط بانکها تملک شده است، تصریح کرد: 26 واحد امسال توانستیم تعیین تکلیف کنیم.

ایسنا

برچسب ها:

پروژه ،مسکن ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman