از گران‌‌‌ترین منطقه بازار مسکن چه خبر؟

از گران‌‌‌ترین منطقه بازار مسکن چه خبر؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

قیمت‌های پیشنهادی فروش در گران‌‌‌ترین منطقه بازار مسکن در آذر ماه تغییر محسوسی نسبت به آبان نداشته است اما معدود فروشندگان واحدهای نوساز در اعلام قیمت مسیر دیگری را در پیش گرفته‌‌‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، به طور کلی واحد نوساز و کلید نخورده در فایل‌‌‌های موجود نزد بنگاه‌‌‌ها در منطقه یک کم است و همین امر سبب شده دست متقاضیان خانه در این منطقه برای جست‌‌‌وجو به حد کافی باز نباشد. خریداران خانه در منطقه یک عموما از قشری هستند که محدودیت بودجه برای آنها به اندازه متقاضیان مسکن در سایر مناطق مطرح نیست و در نتیجه هنگام خرید ملک ترجیح می‌‌‌دهند خانه نوساز یا تازه‌‌‌ساز دو سه سال ساخت خریداری کنند.

با این حال دو چالش کمبود فایل نوساز و اعلام قیمت پیشنهادی فروش فراتر از حد انتظار متقاضیان مسکن لوکس‌‌‌ترین منطقه شهر سبب شده یافتن خانه مطلوب در این بخش از بازار قدری دشوار باشد.

البته در منطقه یک نیز متقاضیان مصرفی با استطاعت ویژه خرید در این منطقه کم نیستند و این گروه می‌توانند از میان فایل‌‌‌های چند ساله، گزینه به اصطلاح «به قیمت رسیده» با قیمت معقول‌‌‌تر پیدا کنند اما اگر فردی متقاضی خرید واحد نوساز باشد، گزینه‌‌‌های اندکی برای انتخاب دارد که آن هم با قیمتی عرضه شده که نیازمند چانه‌‌‌زنی است.

گفته می‌شود برخی سازنده‌‌‌هایی که اکنون در منطقه یک تصمیم به فروش واحدهای تکمیل شده و نوساز خود گرفته‌‌‌اند، قصد خرید زمین در مناطق دیگر شهر از قبیل مناطق 2، 5 و... را دارند و می‌‌‌خواهند نسبت به خرید زمین در مناطق دیگری که تقاضای مصرفی بیشتری در آنجا وجود دارد، اقدام کنند.

البته شواهد یا آماری از اینکه چنین چرخشی در انتخاب محل فعالیت میان سازنده‌‌‌های لوکس فراگیر است یا نه، وجود ندارد اما به اذعان واسطه‌‌‌های ملکی، برخی سازنده‌‌‌های شمال شهر در یکی دو ماه اخیر با چنین انگیزه‌‌‌ای نسبت به عرضه واحدهای لوکس خود اقدام کرده‌‌‌اند.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman