استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم تامین زمین برای آغاز نهضت مسکن

لزوم تامین زمین برای آغاز نهضت مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۳ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

استاندار خراسان رضوی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و معرفی اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، یعقوبعلی نظری در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای مسکن استان و دومین جلسه قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن بر لزوم تامین و تخصیص زمین جهت آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکید و اظهارداشت: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن موظف است پیگیر اجرای طرح و تامین اراضی مورد نیاز با همکاری فرمانداران باشد که بر اساس ضوابط، لازم است فرمانداران نسبت به شناسایی و معرفی اراضی مناسب به میزان متقاضیان موثر هر شهرستان به اداره کل راه و شهرسازی به عنوان قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن اقدام کند.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است پیگیری شود تا سایت سامانه این طرح جهت ثبت نام متقاضیان در تمامی شهرهای استان باز و امکان شناسایی دقیق تعداد متقاضیان واقعی فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی تامین مالی به خصوص در بخش شناسایی چالش‌های پرداخت تسهیلات بانکی، امور زیربنایی، زمین و طرح و ساخت، به صورت منظم و هفتگی و ارائه گزارش کار به قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

در ادامه این جلسه سیدعبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تشریح وضعیت موجود مسکن استان، به بیان اقدامات اداره کل راه و شهرسازی جهت اجرای بهتر طرح نهضت تولید مسکن اشاره کرد و گفت: سهمیه برنامه نهضت ملی مسکن در سال جاری تعداد 93 هزار واحد مسکونی است که به دستور استاندار محترم برنامه ریزی تامین زمین جهت احداث 200 هزار واحد مسکونی جهت دو سال آینده در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 132 هزار و 500 نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری طرح نهضت ملی مسکن در خانه دار کردن اقشار هدف و نیز با عنایت به استقبال مردم از این طرح، مهلت ثبت نام در سامانه مربوطه تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام در این طرح ملی اقدام کنند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman